zaterdag 4 februari 2012

The Fantastic Flying Books of Mr. Morris Lessmore


De maker van DIT FILMPJE, kinderboeken illustrator William Joyce, werd geïnspireerd door de orkaan Katrina, Buster Keaton, The Wizard of Oz en zijn liefde voor boeken.  Het verhaal zou eerst als boek verschijnen, maar er werd besloten om er een animatiefilm van te maken. Toen daar aan gewerkt werd kwam Apple met de iPad op de markt en werd besloten het verhaal als APP voor de iPad te ontwerpen. Later dit jaar verschijnt het verhaal ook in boekvorm. De film is genomineerd voor een Oscar. WEBSITE MORRIS LESSMORE. Meer informatie over WILLIAM JOYCE.

12 opmerkingen:

  1. Helaas slaat mijn pc weer eens vast bij een filmpje :( Maar de foto's van de site zijn ook al de moeite waard. Prachtig gedaan!
    Fijne zondag, groetjes, Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Willy,

    Ik ken het boek en de film niet. Ga gelijk even naar de trailer kijken.

    Een fijn weekend!

    Lieve groetjes van Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtig filmpje Willy!!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nu heb ik het filmpje wel kunnen zien, wat ontroerend!! Zit bijna een traantje weg te pinken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een ontzettend lief filmpje.
    Bedankt.
    Fijne dag
    Anje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat bijzonder, bedankt voor het delen! Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een ontzxettend mooi filmpje! Leven met boeken!!
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. heerlijk filmpje - hoe zal het verder gaan met het papieren boek ...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ohhhh Willy!!! ik zou eigenlijk jouw blog een keer weer van voor naar achter moeten lezen want dit logje heb ik even gemist....wat is dit leuk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb het filmpje net op mijn boekenblog gezet Willy!!! ik probeerde er nog iets bij te zetten om je te bedanken voor de link maar ik krijg er niet iets bij gezet dus ik zal het in de comments zetten!! hartstikke bedankt!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...