woensdag 9 mei 2012

Granny square kussen

Deze foto kreeg ik toegestuurd van mijn dochter. Een aantal jaren geleden heb ik haar breien geleerd en eind vorig jaar wilde ze leren haken. Omdat ik zelf vaak gebruik maak van de instructiefilmpjes op YouTube, om sommige handwerktechnieken weer op te frissen, raadde ik haar aan om daar ook eens te gaan kijken. Zo heeft ze zich het haken aangeleerd. Na wat kleine werkjes ontstond het idee voor een kussen van granny-squares voor haar studentenkamer. Hier zie je het resultaat. De voorkant is gehaakt en op een kant en klaar kussen vastgezet. Ik vind het er erg leuk uitzien.

 ...

50 opmerkingen:

  1. Complimenten voor je dochter Willy. Het kussen ziet er prachtig uit!

    Fijne avond!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Turbo moeder! zo stuur je een foto en zo staat het op het web. Maar leuk dat je mijn kussen deelt, dank je mam :) xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi! Daar mag ze trots op zijn en jij op je dochter natuurlijk :)

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het super! Leuk als je ziet dat je dochter zulk handwerk ook leuk vindt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Knap gedaan.
    Mooie kleuren heeft ze gebruikt.

    Groetjes, Gonny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ontzettend leuk en knap van je dochter.
    Lieve groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Compliments to your daughter Willy. She has used beautiful colours, well done to her, what a lovely cushion.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk kussen heeft ze gemaakt. Ik ben dol op die filmpjes. Je vindt er allerlei ideeën en inderdaad je kunt weer eens een techniek ophalen.
    Anje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk om zo te leren haken en de kleurtjes zijn erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ze blijven leuk hé, die good old granny's.Leuk kussen heeft je dochter gemaakt en wat een gezellige kleurtjes. You tube is een heel handige site, er staat ontzettend veelop!
    warme groet, Noor

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat is een hele prestatie als je het haken nog helemaal onder knie moest krijgen. Het is een prachtig kussen geworden.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  12. prima gedaan...ziet er erg mooi uit.
    groeten van Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat heeft je dochter mooi gemaakt. You Tube is inderdaad heel handig. Zo heb ik ook mezelf (weer) haken geleerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Applaus, goed geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat heeft ze goed gedaan !!..mooie kleuren hoor...liefs Ria....xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat is het leuk geworden. Knap van je dochter hoor!

    Leuk om dat samen te delen hè?

    Nu ik deze foto zie zou ik er zelf weer mee willen beginnen. De granny squares zijn zo leuk om te doen...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een leuk kussen. Knap, om dat zonder voorkennis te maken.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtig gemaakt Willy.....vind ze zo gezellig aan doen ...mij complimenten hoor!!!!!
    Fijne dag & lieve groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Het is een mooi kussen geworden. Leve de vooruitgang. Internet is "toch" wel fijn om te hebben. Ik kijk ook regelmatig op you tube als ik niet meer precies weet hoe het moet.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een leuk kussen! Heeft ze goed gedaan. Wie weet is er nog hoop op handwerkende dochters voor mij hihi. Wacht maar rustig af.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. De filmpjes op youtube zijn inderdaad uitstekend: vaak kunje ze geluidloos gebruiken en afspelen zo vaak je maar wilt. Geen enkele docent speelt dat klaar!
    Je dochter heeft er een mooi resultaat mee weten te behalen.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat goed van haar, mooie kleuren het haken is nu weer helemaal terug!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Dat is heel leuk geworden! Je dochter kan trots zijn op haarzelf!


    Veel liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een leuk kussen heeft jou dochter gehaakt, leuke kleurtjes ook. groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Heerlijk zo'n dochter,ik hoop dat mijn dochter ook nog eens zo ver komt.

    Haken en breien haar ook geleerd.

    Een heel mooi kussen om trots op te zijn.

    Liefs heel druk de laatste tijd. José

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een mooie kleurcombinatie ook en leuk! Knap hoor dat ze het zo snel en mooi onder de knie heeft ...!
    Mijn oma heeft ook zo'n leuk kussen ... granny's kussen is dus wel toepasselijk ;o).

    Groetjes,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Dat ziet er heel goed uit! En makkelijk hoor die you tube filmpjes! Lekker in eigen tempo een techniek aanleren.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Gaaf hoor, leuk dat het ook graag doet.
    Groetjes
    Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat knap van haar en wat een goede tip.Moet je heel eerlijk zeggen dat ik ook zo nu en dan internet raadpleeg als ik er niet uitkom.
    Liefs
    Mapi

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wow, die Anne, wat geweldig leuk! En... ben jij er al uit met je granny's?? Lieve groet Lupineke

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Knap gemaakt, wat een mooie kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. super leuk he als je dochter ook zo lekker bezig is,gr marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat een beauty is dit geworden!
    Complimenten voor je dochter hoor. 't Zijn zulke leuke kleurtjes voor een granny hè..

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Goed gedaan, het zit in de genen! Op You tube zijn inderdaad goede filmpjes te vinden. Leuk om het resultaat te zien. Groetjes, Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Mooie kleuren inderdaad en de reactie van je dochter is ook erg leuk, een turbo-moeder...... Daar doe je het voor he? @

    BeantwoordenVerwijderen
  36. wat leuk wat leuk!!! geef haar maar een groot compliment. Heerlijk hé...zo'n handwerkende dochter ;) Lieve groet, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Leuk dat je dochter ook Granny's haakt. Het kussen is leuk geworden, ze zal er vast blij mee zijn. Mijn dochters kijken of ze ijs zien branden, als ik het over haken heb.
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  38. heel mooi! je hebt haar heel goed geinstrueerd. een dochter om trots op te zijn - een aartje naar haar moertje!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Erg leuk kussen! Knap dat ze dat van een filmpje geleerd heeft!
    Fijne weekend, groetjes Meta

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Wat een geweldig leuk kussen!! Wat knap van haar! Je merklap uit het vorige logje word prachtig!
    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Het bloed kruipt ... Trotse moeder

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Mooie kleuren, goed gelukt. Groetjes, Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Oh dat ziet er super geslaagd uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Oooh!
    Dit kussen wil iedereen wel in haar stoel of op d'r bank!

    Wat een heerlijk iets dat je je mooie tegels weer terug hebt op je bovenste balk van dit mooie blog. Ik vind het fijn herkenbaar en geniet er zo van.

    Kram,

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Leuk dat de jongeren hier ook weer belangstelling voor hebben :)
    En ja die Youtube filmpjes kunnen soms zo leerzaam zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Wat goed van je dochter! het ziet er echt heel leuk uit...maar hoe kan het ook met zo'n moeder...;-)

    BeantwoordenVerwijderen