maandag 17 december 2012

De servies kerstboom

De servies kerstboom staat in Hasselt in België. Daar wilden ze dit jaar eens iets anders dan de traditionele groene kerstboom. Het project werd uitgewerkt door Inge Vanluyd en Stefan Vanbergen van Limburgs creatief bureau MOOZ. De inwoners van Hasselt leverden na een oproep massaal borden en kopjes in. De kerstboom, die de Smaakboom wordt genoemd, bestaat uit 5000 onderdelen. Vandalen lieten de boom nog met rust, er zijn alleen wat onderdelen gesneuveld door de vorst. Niet iedereen is gecharmeerd van deze boom, de meningen zijn verdeeld. Hasselt trekt er trouwens van heinde en ver bezoekers door.

Tot en met 6 januari kun je deze kerstboom nog bewonderen.



 foto's: via DESIGNBOOM

Een video over de voorbereidingen.


Een video over de verschillende meningen.


...

20 opmerkingen:

  1. Wat een super leuke boom. Niet voor in huis maar op zo'n plein is het toch helemaal te gek.
    Erg is het toch dat we tegenwoordig als iets in het openbaar geplaatst wordt we meteen aan vandalisme denken. Gelukkig dat die dit mooie object nog niet ontdekt hebben.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is een geweldig leuk idee, een prachtige boom!
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou ik hou wel van creatieve ideeën en nieuwigheidjes. Ik vind de boom mooi.

    Groetjes,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tjonge, dat is apart! Hoe verzinnen ze toch zo iets. Het is wel servies in bepaalde tint, als ik het goed zie. Heel knap in elkaar gezet.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow, over creatief gesproken!! Kijk, als ik eerlijk ben hoeft hij echt niet in mijn woonkamer, maar als zoiets in mijn stad stond, dan zou ik apetrots zijn!! Je zal er maar op komen ;)!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Voor zo'n project vind ik dit toch wel een super leuk idee hoor, het is weer eens iets anders!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat leuk en *M*O*O*I*!
    Een geweldig IDEE, dankjewel voor het laten zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Very clever idea. The Christmas tree looks fabulous!
    Thanks for sharing those videos. I was fun to watch!
    Greetings

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw, hoe kom je toch altijd aan die leuke nieuwtjes ;-) Persoonlijk vind ik het een supercool idee en zeer stijlvol! Zou 'm graag in het echt bewonderen en als het weer het toelaat is dat zeker een mooi uitje.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke post weer Willy.
    En wat een leuk idee om zo'n boom alleen van servies te maken. Het ziet er indrukwekkend uit en zo mooi alles op elkaar afgestemd.
    Fijne week en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Bijzonder!'k Had er nog niet eerder van gehoord.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het is je weer gelukt om ons iets voor teschotelen waar we nog niet van gehoord hadden. Ik niet in elk geval. Ik heb ook even de reportage bekeken. Dan zie ik slechts een grote hoop servies, maar avonds verlicht is die werkelijk prachtig. Uiteindelijk is het een vernieuwend idee, ik houd ervan. Dank je wel weer voor het delen met ons. Volgens mij is dit wel zo'n beetje mijn standaard commentaar bij jou! Prachtig blog, elke keer opnieuw genieten. Ook tante is niet te versmaden. Heel erg goed, geniet van de decembermaand. Dag, fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat prachtig, Willy!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  14. dat zal wel een aardige duit gekost hebben. als er nu maar geen olifant door de porseleinboom dondert ...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ja, ik had dit ergens voorbij zien komen. Op tv geloof ik. Een geweldig leuk idee en bovenal een mooie boom.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik begrijp ze niet goed daar in Hasselt: één van de mooiste steden van België, de hoofdstad van Belgisch Limburg met het een en ander aan bezienswaardigheden. Waarom dan deze boom? Dat hebben ze niet nodig!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuk idee !! Je moet er maar op komen !!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. ooohh en zoveel mooi blauw servies er tussen..wat een leuk idee! Liefs, Petra

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...