zaterdag 9 februari 2013

Girls (and dolls) in white dresses

Girls in white dresses …, die woorden uit het liedje 'My favorite things', bekend van de Sound of Music, zitten in mijn hoofd als ik deze prachtige witte jurkjes zie. In het echt zijn ze nog veel mooier dan op de foto's. Ze werden tentoongesteld in MUSEUM HAGEDOORNS PLAATSE.







 Girls in white dresses with blue satin sashes
Snowflakes that stay on my nose and eyelashes
Silver white winters that melt into springs
These are a few of my favorite things

Dolls in white dresses ...




Deze pop (beneden) stond niet in het museum, ze is van Nelleke en werd ook door haar gemaakt. Nelleke maakt nog veel meer dan poppen, kijk maar eens op haar blog ECHTE "POPPEN" LIEFDE
Informatie:  http://echtepoppenliefde.blogspot.com/

Ik heb drie binnenkijkreportages van haar blog geselecteerd, een kijkje bij NELLEKE, vriendin ELLA en vriendin WIL.

foto: Nelleke


Nu heb ik nog steeds een LIEDJE in mijn hoofd.

foto: schermafbeelding, scène uit de film

24 opmerkingen:

  1. Wat een mooie kleding, echt gaaf. Dat zou ik hier voor de sier wel in onze slaapkamer willen hangen...aan een hele oude kleerhanger.

    Fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I loved the dress!
    Dolls are incredibly charming!
    Thanks for sharing!
    Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O wat een mooie jurkjes! En wat ben ik blij dat ik ze niet hoef te strijken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hee, wat leuk, die witte jurkjes en mijn 'old time favorite film' gecombineerd :)!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige kleding! Zo wordt het helaas niet meer gemaakt.Dit is genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig, het lijken wel doopjurken. Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Meisjes in witte jurkjes, je vraagt je af of er ook in gespeeld werd!
    In ieder geval heb ik een dochter die dat nooit aan kon, het witte jurkje was snel een zwart jurkje.
    Lieve groet van de Juffrouw

    BeantwoordenVerwijderen
  8. The dresses are beautiful. Have a nice weekend.

    Kram

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige jurkjes. Ik hoop maar dat er voor de draagsters ook een Fraulein Maria was die andere speeljurken maakte.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb het deuntje ook al in mijn hoofd. Wat een prachtige witte jurkjes. Nu ga ik even bij de poppen kijken.
    Fijne zondag,
    Margriet


    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig die oude jurkjes!!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtige foto's Willie. Zo genieten!!! Ik heb het liedje nu ook in mijn hoofd..*Ü*...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Beste Willy,
    Prachtige post weer en wat hebben kundige vrouwenhanden toch altijd móói kantwerk en borduursel gemaakt over de eeuwen. Nelleke is zeker ook nog zo'n talent die met veel geduld zoiets moois in elkaar kan prutsen.
    Liefs en fijne zondag nog!
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ooo...Willy..gisteren heb ik deze post al even gezien, en wist niet zo goed wat te zeggen, zo verbaasd was ik. Wat een eer om mijn blog te noemen. Dank je wel wel voor je lieve compliment en de melding van mijn blog en vriendinnen(die heb ik ook meteen even ingelicht,helaas hebben ze zelf geen blog)op deze mooie post,met ook inderdaad schitterende jurkjes in dat museum.


    Ik moest lachen om die opmerking over van Miekes over strijken...dat is èèn van de leukste dingen vinden wij, een mooi jurkje maken en het dan strijken,zodat alle kantjes extra mooi uitkomen.

    Lieve Willy,

    dank je wel,

    een hele fijne Zondag.




    lieve groetjes,
    Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ooh wat een prachtige jurkjes zeg! maar hieronder vond ik helemaal geweldig een ossenbloed rode keuken waah laat ik mijn keuken nu net zo geschilderd hebben! Ik zie hier dat de kleur helemaal overeenkomt dat was wel even afwachten hoor als je het laat mengen.
    Fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een prachtige jurkjes en wat een prachtige poppen. Doet me denken aan degene die ik hier nog heb liggen van mijn mam en af wil maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Witte jurken voor nog onschuldige meisjes! Je ziet in de blog van Nelleke dat ze heel bevlogen is. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Die witte jurkjes zijn supermooi!, echte kunstwerkjes met al die kant eraan, dromerig wordt je ervan als je ernaar kijkt en je fantasie slaat op hol!
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hele mooie jurkjes!! En de film is één van m'n favorieten !!! :o)!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtige jurken! Is wel van voor mijn tijd, maar ik had er best eentje willen hebben :) and The sound of Music is ook een van mijn favorieten!
    Een prettige week!
    hugs, Elsina

    BeantwoordenVerwijderen
  21. En nu heb ik ook het liedje in mijn hoofd... Het is prachtig dat kant aan die jurkjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat is er toch een hoop moois te zien overal. Fijn dat jij dat met ons deelt.
    En ook bedankt voor het liedje dat nu waarschijnlijk een tijdje in mijn hoofd blijft zitten. ;-)
    Je geborduurde tasje is ook mooi.

    BeantwoordenVerwijderen