dinsdag 19 februari 2013

Over Wolletje Wit en andere schaapjes

Op 14 februari, Valentijnsdag, zat ik met vlinders in mijn buik te wachten op de postbode. Niet omdat er een valentijnskaart bezorgd zou worden, maar er was een boek onderweg. Gelukkig liet de postbode niet lang op zich wachten. Snel de envelop opengemaakt en daar kwam WOLLETJE WIT tevoorschijn. Het was best spannend om het boek zo vele jaren na mijn kindertijd weer terug te zien. Toch voelde Wolletje Wit heel vertrouwd, alsof het helemaal niet weg was geweest en altijd in mijn bezit gebleven. Toen ik de tekst las klonk dat ook nog heel bekend. Ik ben blij dat Wolletje Wit weer bij mij thuis is.



De hier beneden afgebeelde wolletjes wit en andere uitvoeringen van schaapjes, zoals handpoppen, vingerpopjes, telefoonhoesjes en sleutelhangers worden te koop aangeboden door Blij dat ik brei (Moerkapelle). De schaapjes en lammetjes zijn handgemaakt van echte schapenwol. Ze worden verkocht onder de naam "One flock", dat betekent "één kudde" en verwijst naar de woorden van Jezus in Joh.10 vers 16: "... en het zal worden één kudde, één herder". De opbrengst is voor het vrouwenprogramma van Yvonne Kroon, die met haar gezin woont en werkt bij de Roma's in Floresti (Roemenië). Ik schreef er over in het bericht van de WANTEN EN SOKKEN KERSTBOOM.






De schaapjes zijn te koop via de website maar ook bij de Farmshop in Moerkapelle. Kijk op de website voor alle schaapjes artikelen. 

Je kunt ook altijd een bestelling opgeven, bijvoorbeeld zoals een basisschool in Hilversum deed. Leuk voor Sinterklaas of Kerstmis. Geef zo'n grote bestelling wel tijdig op, want er moet dan flink gehandwerkt worden door de dames.

Informatie: http://www.blijdatikbrei.com/over-blij-dat-ik-brei/ 

Foto's: Blij dat ik brei - Ineke van de Lagemaat

26 opmerkingen:

  1. wat leuk. Helemaal een herinneringsgevoel erbij he?
    Ik ken dat.
    Schaapjes spreken trouwens tot de verbeelding. Een van onze zoons had een "schapentic" die een aantal jaren aanhield.. dat resulteerde behalve oubollige knuffels voor de lol, ook in een tractatie voor zijn verjaardag op de middelbare school. Doosjes rozijntjes veranderd in schaapjes.. wat een lol hebben we erom gehad.
    Melig he?
    Deze schattige schaapjes op jou blog móet je haast wel hebben, zo lief zijn ze.

    groeten Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat je dit jeugdboek weer in bezit hebt! Ik heb hier ook nog een boek liggen, waar ik vroeger helemaal weg van was. Ik heb alleen nog niet de tijd genomen om het boek te lezen, ik weet dus niet of ik nu nog snap waarom ik het toen zo mooi vond.

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat je een geliefd jeugdboek weer terug hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, wat super dat je eindelijk, na al die jaren, Wolletje Wit weer in je bezit hebt!! En zo lief die schaapjes.. echt schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk dat je het boek uit je jeugd weer in je bezitten Willy.
    En wat lief dat je iemand die zoveel goed werk doet hier in het zonnetje te zetten.
    Wat zijn ze mooi die schaapjes.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel erg leuk !!! De voorkant van het boek komt me trouwens heel bekend voor! Misschien hadden wij dat vroeger ook of van de bieb geleend.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk om te lezen Willy dat het boek uit je jeugd weer in je bezit gekomen is.

    Veel plezier ermee!!

    Wat een wollig witte schaapjes,zien er leuk uit!!
    Fijne avond en liefs,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooi initiatief en wat een lieve schaapjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk, ik ga direct even kijken op het blog. Groeten van De Juffrouw

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk dat Wolletje Wit weer in je bezit is.
    Schattig die schaapjes die je laat zien!
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk dat je wolletje wit weer in je bezig is. Alleen het bekijken van de kaft is al een genot. Zo lekker nostalgisch. En al de andere schaapjes zijn ook zo schattig.

    Groetjes Lenie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat fijn dat je Wolletje Wit weer hebt.
    Wat een lieve schaapjes.
    Groetjes Will

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Beste Willy,
    Die lammetjes zijn zó schattig. Dank je voor de tip, ga ze bestellen voor een vriendin in Montréal die schaapjes spaart...
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ach wat een schattig boekje is dat. Leuk dat je het weer hebt.
    En die prachtige schaapjes, je zou ze toch allemaal wel willen.

    gr.Heleni

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuk boekje en de schaapjes schattig ik hou er van. Ik heb een paar dagen geleden ook een leuk schaap gekocht zal het op het log zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wat leuk om te lezen, is het een oud boek of is er een nieuwe uitgave van gemaakt?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een mooi boek lijkt me dit en wat een leuke schapen.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. De kaft van het boek komt me heel bekend voor. En die schaapjes: enig!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heerlijk jeugdsentiment..het boekje.Schaapjes lammetjes en wol...hoort helemaal bij de lente. Wat zien die schaapjes er lief uit...snel even kijken daar, dank je wel voor de tip.

    lieve groetjes

    Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Enig om zo'n kinderboek weer in bezit te hebben. Dan komen er allerlei leuke herinneringen naar boven.
    Wat een schattige wolletjes allemaal, echt leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Leuk om jeugdherinneringen tastbaar terug te krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Fijn dat jouw eigen schaapje weer op het droge is.
    Prachtige schaapjes laat je zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Heerlijk dat Wolletje Wit weer bij jou woont Willy!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een mooi boek. En wat een lieve schaapjes. Ik was ze al eens tegengekomen bij Blij dat ik brei, Moerkapelle.
    Groet Margriet

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik zocht op de titel en kwam hier terecht Willy.
    Leuk boekje, zo te lezen op de voorkant zijn het gedichtjes.

    BeantwoordenVerwijderen