woensdag 6 maart 2013

Help een kind uit de kou!

Ineke van de Lagemaat, je kent haar nog wel van de van de WANTEN EN SOKKEN KERSTBOOM, attendeerde mij op een nieuwe actie. Zij is er vroeg bij, maar dat is alleen maar fijn, want zo is er voldoende tijd om een breiwerk op de pennen te zetten. Onderstaande tekst heb ik overgenomen van haar website BLIJ DAT IK BREI.

Na het geweldige succes van "Een kerstboom in de lente" start Blij dat ik brei met een nieuwe breiactie. We doen hiervoor weer een beroep op alle enthousiaste breisters in binnen- en buitenland!

Het plan is om voor de winter 2013/2014 een flink aantal zelfgebreide (kinder-) truien op te sturen naar de Stichting Charis in Roemenië. Marien en Yvonne Kroon hebben afgelopen winter, samen met de Romavrouwen uit hun 'eigen' wijk, voedsel uitgedeeld aan een groep Roma's, die op de vuilnisbelt van Cluj-Napoca leven. Zij waren diep getroffen door de erbarmelijke omstandigheden waaronder deze Roma's moeten overleven.
Voor Blij dat ik brei is het duidelijk: de nieuwe actie bestaat uit het breien van (kinder-)truien voor deze groep. Breit u mee?! U kiest zelf in welke maat of kleur u de kindertrui breit. En breng gerust al uw breiende familieleden/vriendinnen op de hoogte van deze actie; hoe meer kinderen er 'uit de kou' geholpen worden, hoe liever!

Mocht u niet aan een geschikt patroon kunnen komen, neem dan CONTACT met mij op.

De actie loopt tot en met 31 oktober 2013.
Inleveren/opsturen naar Ineke van de Lagemaat, Papaverlaan 46, 2751 CD – Moerkapelle.




Heb je belangstelling voor het affiche met informatie, neem contact op met Ineke, dan stuurt ze je het zip bestand toe.

6 opmerkingen:

  1. Ik vind het een pracht initiatief Willy. Ik brei echter helemaal niet, maar ik weet zeker dat er genoeg dames zullen zijn die enthousiast mee gaan doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een mooi initiatief, ik hoop dat er veel truien gebreid zullen gaan worden.

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel goed, geen geld maar goederen daar heeft men wat aan. Ik ga kijken bij Ineke. Groeten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat fijn dat je het berichtje doorgeeft !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een hele goede actie en ik hoop dat er veel kleding gebreid zal worden!
    hugs, Elsina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie actie weer Willy. Eens zien of ik nog mensen kan enthousiasmeren met deze actie.

    groetjes,

    Anita

    BeantwoordenVerwijderen