zondag 31 maart 2013

Kasten kijken, maar niet kopen

Morgen, tweede Paasdag, zijn de woon-boulevards geopend en zullen er veel families op uit trekken om daar op zoek te gaan naar bank, eethoek, kast of ledikant. Wij doen daar niet aan mee en gaan naar een museum, daar zal het echter niet minder druk zijn, maar je hoeft er alleen maar te kijken en te genieten. In een meubelzaak mag je kijken en is het de bedoeling dat je uiteindelijk een keus maakt. Dat laatste vind ik niet altijd even gemakkelijk. Met een huis kopen kan ik bij wijze van spreken sneller de knoop doorhakken.

De Servieskast


De bibliotheekkast


De schoolkast


De vitrinekast

Gisteren hebben we museum en meubelzaak gecombineerd. Op weg naar Museum Spakenburg bezochten we een meubelzaak die op de route lag. Op internet heb ik al gekeken naar kasten, maar daar is het aanbod zo groot, dat ik door de bomen het bos niet meer zag. Het leek me dus verstandiger om niet verder te zoeken dan maximaal 50 km van onze woonplaats. Je kunt een kast zo bestellen via de website, maar ik wil het toch ook wel in het echt zien. Op de website van de meubelzaak, die op de route naar Spakenburg ligt, zag ik dus een aantal kasten naar mijn smaak. Het is echter niets geworden, want ik blijf twijfelen, wil ik een servieskast, bibliotheekkast, schoolkast of vitrinekast en welke kleur?


Voorlopig blijft het bij kasten kijken, maar niet kopen. Misschien combineren we een volgend museumbezoek weer met een meubelzaak, echter niet op tweede Paasdag.

26 opmerkingen:

  1. Willy als jij morgen naar Spakenburg gaat. Daar in het Museum staat mijn kast niet zo mooi als daar. Die van mij is minder maar word veel gebruikt voor servies.

    Maar deze die jij laat zien hou ik al jaren van. Vroeger koos ik deze altijd in een lichte kleur. Maar nu kan je door de bomen het bos niet meer zien. Inderdaad. Zoveel kleuren ik zou het nu ook niet meer weten.Ook nooit gekocht hou het maar bij mijn oudje. Sentiment kan ik niet weg doen.

    Veel succes met kijken en kiezen.

    Liefs José

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oww ik vind kasten kiezen ook zo moeilijk.. ik wil ze niet TE open, niet TE dicht en behoorlijk groot. en dan zit je al snel in een prijsklasse die ik neit kan betalen, dus zit ik al meer dan 30 jaar tegen mijn lichtgrijze kast aan te kijken, die ik dan toch maar hou, ondanks dat er wat gebreken aan zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze zijn allemaal zo mooi, maar op dit adresje staat ook genoeg om verliefd op te worden. Blijkbaar heb je nog even tijd nodig om er over na te denken. Zelf zou ik nu denk ik voor een donkere kleur gaan, maar dat ligt voor jou uiteraard ook aan de kleurstelling thuis.

    Fijn paasweekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kiezen is moeilijk, vooral als je niet weet wat je wilt. Alhoewel de plaatjes die je laat zien lijken wel op elkaar. De een wat klassieker, de ander wat strakker. Zelf heb ik mijn grenen kast een paar jaar geleden antraciet van buiten geverfd en wit van binnen en ben er nog steeds weg van. Kijk goed in je kamer wat je al hebt, wat je wil veranderen en hoeveel ruimte je hebt.
    Veel plezier met kiezen ......

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk, kasten kijken. Ze zijn allemaal mooi. Moeilijk hoor. Denk nog vaak aan mijn enorm grote grenen vitrinekast die niet mee kon naar ons apartement. Was gekocht op de grootte en hoogte van ons zeer oude huis. Gelukkig wilde degene die het huis kocht de kast ook kopen en hij staat nog altijd op de enige plek waar hij thuishoorde.
    Veel succes met je zoektocht.
    Kram
    Anje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Kasten uitzoeken is echt heel moeilijk. Vooral als je er jaren mee wil doen. Er zijn mensen die eens in de zoveel jaar een nieuw interieur uitzoeken. Zou ik niet kunnen, hecht veel teveel aan mijn spullen.
    Heel veel succes met dubben en kiezen.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk om te kijken, te snuffelen en dan de juiste kast te vinden!
    Fijne Paasdagen en groetjes, Hetti

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Als ik deze kasten zo bekijk denk ik wat wil ik er allemaal in opbergen... welke dingen in het zicht en welke verborgen achter kastdeuren heb ik lades nodig... past het in de ruimte kan ik open slaande deuren hebben of moeten het schuifdeuren worden...
    Kortom dan weet ik het wel, hihi, ben in het rijke bezit van een kast in de opruimzolder van een meubelwinkel dus de kleur stond vast heb er nog geen moment spijt van gehad integendeel een geweldig meubelstuk waar ik met heel veel plezier serviesgoed en andere verzamelingen kan laten zien!
    fijne paasdagen,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De bibliotheek kast ljkt me wel iets, daar leg ik wat boeken en stofjes op de planken:)
    Nog een fijne paasdag, lieve groetjes ;))

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het blijft lastig kiezen, maar als je weet waar de kast voor bedoeld is en waar hij moet komen te staan, dan kom je uiteindelijk wel "jouw" kast tegen :)
    Het is wel leuk om rond te kijken, maar ik ga toch liever naar een museum......

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het zijn allemaal mooie kasten waar veel moois in kan staan. Ik wens je wijsheid bij de beslissing welke kast het moet worden. Ook wij gaan liever naar een museum dan een woon-boulevard..... Maar wij hebben dan ook geen kast nodig, nou ja... eigenlijk wel een paar boekenkasten, maar dat zullen wel Billy's worden, want daar hebben wij er al een aantal van.
    Nog een fijne tweede paasdag
    Groetjes Will

    BeantwoordenVerwijderen
  12. What beautiful cabinets. It may not be easy to choose one of them.

    Kram

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Beste Willy,
    Erg interessant en ja, het ís oom moeilijk om voor kasten de juiste beslissing te nemen. Afgezien van het prijskaartje, je zit er járen aan vast en hij moet je optimaal kunnen dienen. Dus met name praktisch zijn.
    Nog een erg fijne tweede Paasdag.
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gelukkig ik heb een paar jaar geleden mijn keuze gemaakt en ben ik uiterst tevreden daarover!!!
    Succes, eens loop je er een tegen het lijf.
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Moeilijke keus, Willy! Eigenlijk moet je er spontaan tegen aanlopen.
    Misschien helpt het om eerst precies duidelijk te krijgen waarvoor je hem wilt gebruiken. Dan kun je misschien wat afstrepen. De getoonde kasten zijn wel mooi!
    Geduldig wachten tot de juiste voorbij komt wil ook wel eens helpen.
    Ik wens je veel succes!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik vind het ook moeilijk om iets te kiezen, zeker als ik er lang mee moet doen, maar als je eenmaal de juiste ziet dan weet je het wel meteen, dus doorgaan tot je het zeker weet! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  17. They all look wonderful!! You will know when the right one comes along...and it will come home with "you"!!!

    :) Carolyn

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Inderdaad een moeilijk keus Willy, ik vind de bibliotheek kast leuk maar de schoolkast is ook een snoepie,veel succes met kiezen..
    Liefs
    Erna x

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Leuk om naar kasten te kijken, en straks maak je vast de enige juiste goede keuze, succes

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oh... moeilijk hoor! Ik zou het wel weten als ik jou was ;) en koos ik de schoolkast! Een mooi tussenmaatje en niet te donker! Maar helaas, geen mooie ouwe kast hier in Huize Lupineke, al zou ik dat best willen. Onze oude grenen televisiekast is namelijk al zo'n bakbeest (gemaakt op de oude dikke tv's van vroeger), daar passen hooguit wat boekenkasten bij. Je weet hoe bescheiden wij wonen :) Succes met de zoektocht, en volg hierin je hart. Kiezen met je verstand is nog moeilijker..!! Fijne 2e paasdag en lieve groet!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Veel plezier Willy, wat je vandaag ook gaat doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Nou, ik zou ook niet zomaar kunnen kiezen.En dan ook nog al die kleuren. Sterkte ermee. En een gezellige Paasmaandag!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Oef, ja moeilijk. Gewoon nog even lekker blijven kijken tot je die ene kast tegenkomt waarvan je meteen weet: " ja, dit is hem!"

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Prachtig! Dit soort kasten vindt je niet in Israel helaas. Hier is het nog heel erg veel spaanplaat en MDF, maar geen echt hout. De bibliotheekkast is mijn favoriet!
    hugs, Elsina

    BeantwoordenVerwijderen