donderdag 18 juli 2013

Merklap Camille Jullien

Borduren aan de Camille is erg leuk om te doen. De SAL voor het gezamenlijk borduren trekt veel belangstelling er zijn al weer nieuwe deelnemers. Vorige week heb ik mij aangesloten. HIER kon je de eerste vorderingen zien. Voor deze week was ik zelfs een beetje te ijverig. Nu heb ik al meer af dan nodig is. Zou dat door de heerlijke Vlaardingse IJzerkoekjes komen?

Het is ook een heerlijk lapje om aan te borduren. In plaats van links naar recht, borduur ik van rechts naar links. Hier zie je mijn vordering voor deze week, de drie regels  onderaan de foto.



Als het lapje af is, is de afmeting van het geborduurde gedeelte ongeveer 29 x 24 cm. De kleur van de stof wordt op deze foto's beter weergegeven dan op de vorige foto's.



Herken je de vrouw op het servet? Je hebt haar al eens kunnen ontmoeten op mijn 'Hej Tjorven' blog. Zij hield van handwerken en maakte prachtige ontwerpen.



Karin Larsson werd geschilderd door haar echtgenoot de Zweedse schilder CARL LARSSON. Op de afbeelding staat zij in de tuin van hun huis CARL LARSSON GÅRDEN in Sundborn. Op de achtergrond zie je een aantal kinderen van het echtpaar in een bootje op het meer.

25 opmerkingen:

  1. Wat ben je weer snel en het ziet er echt fantastisch uit, op de borduurbee was ook iemand zo ijverig, misschien dat ik hem er toch even tussendoor ook doe!
    Fijne dag
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lovely photos Willy. The sampler looks beautiful, I also stitch right to left. Have a good day, your cookies look delicious. Ann

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je sal is prachtig van kleur, het is heel aanlokkelijk om ook mee te doen maar eerst moet mijn eigen lijstje af.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het wordt prachtig Willy!!!
    De kleurencombinatie is erg mooi.
    En wat een heerlijk plaatje je thee en de koekjes, lijkt me erg lekker!
    Trouwens je servet mag er ook wezen wat een idyllisch plaatje...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het merklap vordert gestaag en ziet er mooi uit,in een kleur wat ik elk interieur past.

    Zo'n mooi servet....zonde om te gebruiken;-)

    Geniet van het handwerken,je thee met ijzerkoekje en het zomerse buitenleven!!!

    Liefs,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het wordt echt een mooi lapje. Ben jij linkshandig Willy of hoort dat van rechts naar links borduren gewoon bij jou?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Chris
      Van rechts naar links borduren vind ik prettiger. Op deze manier heb je het reeds geborduurde gedeelte niet in je andere hand en wordt het niet verfrommeld en vies.

      Verwijderen
  7. Het ziet er prachtig uit Willy... Maar die Vlaardingse IJzerkoekjes zijn gevaarlijk letter. Bij elk hapje voel ik mijn dijen groeien...*Ü*... Maar dat is van latere zorg.

    En dat groene stofje van je onderzetten. Dat roept spontaan herinneringen op aan lang...héééél lang geleden. Is ondertussen dus een vintagelapje geworden... Wat een prachtig lapje!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi werkje; prachtig kopje (ben weg van servies van vroeger, vandaar !!!) en dat koekje ziet erg lekker uit!! Wat is het ?? Het ziet een beetje uit als een stroopwafel, maar het heeft ook wel wat weg van boterkoek.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Jacomijn, het lijkt zo idd een stroopwafel, maar is het dus niet.
      http://nl.wikipedia.org/wiki/IJzerkoekje

      Verwijderen
  9. Ha Willy! Leuk zo'n samenkomst van handwerk-meiden....ik bewonder Goofs Quilts altijd!
    En die vlaardingse koekjes zijn ook bij ons thuis in trek; soms maken we ze zelf; op t vuur; lekker dat half-gebakken deeg; Wel bekend hier; want ik woon in vlaardingen; ha,ha!
    groetjes Fleur

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat wordt jouw Camille mooi, mooie kleur garen en linnen gebruik je.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuke kleurencombinatie, is eens wat anders dan onze 'rooie'.
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtige sfeervolle foto`s en geurt de onderzetter van je theepot nog? Mooie zachte kleurcombinatie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig Willy, wat wordt ze mooi!!! Enne, ik borduur ook altijd van rechts naar links, anders vind ik dat ik mijn al gemaakte borduursteekjes zo in elkaar frommel... Maar, is dat bijzonder dan? Lieve groet!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Lupineke, om die reden borduur ik ook zo. Niet bijzonder, gewoon het prettigst voor ons.

      Verwijderen
  14. Het is een mooi borduurlapje, leuk dat je ook op de buitentafel lekker kunt werken.
    Ik vind je grijze kleur ook mooi, ik zag haar ook al in andere kleuren.
    Leuk dat je servetten hebt van Karin larsson!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Grappig dat jij ook van rechts naar links borduurt. Doe ik ook. Wacht met een SAL tot hij compleet is want begin ook nog het liefst rechts onder. De jouwe wordt mooi en je blogje straalt helemaal gezelligheid uit.
    Kram
    Anje

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Grappig om te lezen dat meer mensen van rechts naar links borduren.
    Het lastige van een SAL is dat je inderdaad niet altijd rechts kan beginnen en moet wachten tot het patroon compleet wordt aangeboden.
    Mooie tekening van Carl Larson!
    Mooi wordt je lapje.

    lieve groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een mooie kleur heeft jouw Camille. Ook ik borduur van rechts naar links, altijd zo gedaan.
    Lekker die Vlaardingse ijzerkoekjes! Ik moest meteen aan vroeger denken, als we van Delft naar Vlaardingen schaatsten. We kochten in Vlaardingen ijsmoppen. Dan moest je die brosse koekjes heel zien te houden. Dus niet met kruimels thuis komen. Groetjes Will

    BeantwoordenVerwijderen
  18. In deze kleur wordt de Camille ook heel smaakvol. Net als de koekjes trouwens. Ook ik lust die graag. Dat van rechts naar links borduren , wat ik altijd doe, is dus helemaal niet zo apart. Zie hier dat veel mensen dat doen.
    Groeten, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een mooi lapje wordt dat! En ja hoor, ik borduur ook van rechts naar links, ik dacht altijd dat iedereen dat deed...
    Het is nu heerlijk om buiten steekjes te doen, ik ga je voorbeeld volgen!

    groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Zo mooi! Prachtige sfeervolle fotos! Een heel fijn weekend!
    hugs, Elsina

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Leuk klein borduurwerkje, mooie kleur en leuke foto's. Groeten van Ida

    BeantwoordenVerwijderen