dinsdag 13 oktober 2015

Nieuw servies(je)

Tijdens het bezoek aan DE ROSKAM BROCANTERIE in Voorst zag ik een prachtig theeservies van Mosa Plateel. Het had wel craquelé vorming en enkele chipjes, maar dat kon mij niet deren. Ik had er graag wat ruimte voor vrijgemaakt in mijn nieuwe kast. Helaas was de prijs ver boven mijn budget. Nu moest ik dit theeservies laten staan voor een andere liefhebber. Misschien heeft het inmiddels al wel een plekje gekregen in de servieskast van iemand en wordt het gebruikt voor heerlijke theemomenten. De schaaltjes die op de foto staan afgebeeld waren niet bij de prijs inbegrepen.



Vorige week heb ik toch nog een mooi theeservies gekocht. Meteen bij het betreden van de winkel zag ik het staan. Voor een klein prijsje ging het mee naar huis. Ik ben er blij mee. Het komt niet in mijn nieuwe servieskast te staan, maar in mijn poppenhuis. Dit serviesje gaat voorlopig terug in de verpakking, want een miniatuur servieskast heb ik nog niet. Binnenkort ga ik naar de poppenhuisbeurs in Ulft en hoop daar een geschikte kast te vinden. 


Deze miniatuur beslagkom kocht ik ook. Voor de foto heb ik 'm even op mijn grote beslagkom geplaatst. 



Het serviesje en de beslagkom kocht ik bij 'In het Poppenhuis' in IJsselstein. Ik heb in de winkel geen foto's gemaakt, want ik had alle tijd nodig om rond te kijken. Hier kun je binnenkijken: www.inhetpoppenhuis.nl/winkel   .


Informatie poppenhuisbeurs Ulft: www.dhnshow.com

28 opmerkingen:

  1. Wat een ...ontzettend lief-poppenhuis-serviesje :o))) !
    Dat maakt het wel goed dat je de andere hebt moeten laten staan ( die ook mooi is trouwens ;o)
    Groetjes,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat schattig, dat serviesje, en die beslagkom is helemaal snoeperig :)

    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kom thuis van mijn wandeling, zet de pc aan en zie dit prachtige Mosa servies, wauw......., maar inderdaad de prijs is gewoon te hoog, ik zou het er ook niet voor betaald hebben. Dan maar een poppenserviesje, ook schattig en die mini beslagkom op de grote beslagkom is nog leuker.
    Groetjes, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo wat een mooi servies ,die schaaltjes oh zo leuk ja soms wil men een hoofdprijs dus tja dan maar niet .
    Maar dat kleine serviesje en dat kommetje wat schattig

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een liefies voor je poppenhuis...... geweldig!
    Minigroetjes Anje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bij het zien van het servies dacht ik meteen, hé waar ken ik dat liefelijk decor van en mijn ogen dwaalden even over de oude buffetkast van opa waar op dit moment een gedeelte mijn verzameling Maastrichtsaardewerk staat van stapels puddingvormen tot melkkannen van juskommen tot nestschalen.
    En ja hoor de grote melkkan met bolle buik die eens tot een melkstel met hoge bekers behoorde wat mijn schoonouders cadeau kregen met hun verloving en al weer jaren in mijn bezit is heeft dat decor. Kreeg de kan lang geleden van mijn schoonmoeder en ben er altijd extra zuinig op.
    Wanneer ik tegenwoordig de prijzen zie van nieuw serviesgoed met bekende merknamen en soms oude decors wat massaal gemaakt wordt en als zoete broodjes over de toonbank gaat en ik tel de prijzen van onderdelen bij elkaar op kom ik ook al snel aan aanzienlijk geldbedrag.
    Dus met andere woorden: vind ik het oude servies eigenlijk niet echt duur.

    Je kleine serviesje en beslagkommetje zijn heel leuk en denk dat het straks staat te pronken in je poppenhuis,ook leuk!!!

    Fijne dag en lieve groet,Ger


    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi bericht weer, en zo leuk dat kleine gedoe !
    Fijne dinsdag
    Mapi

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat mooi en ik ben nu benieuwd naar het poppenhuis !!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind je poppenhuis servirsje net zo mooi hoor. De link naar de winkel werkt niet,of ik doe iets verkeerd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Baukje, je kunt het webadres kopiëren en plakken. Ik wil zo min mogelijk aanklikbare linkjes, want ze kloppen vaak na enige tijd niet meer.

      Verwijderen
  10. Haha, wat een verschil ! Snap dat je het Mosa servies prachtig vindt, wat een fijn motief. Jammer dat je portemonee niet dik genoeg is of dat je geen geldboom in je tuin hebt ( heel herkenbaar).....het zou prachtig in je nieuwe servieskast staan. Gelukkig werd je afgeleid door je bezoek aan de poppenhuiswinkel waar je portemonnee ineens heel groot en dik bleek met al die miniatuurversies ( of zijn de prijzen daar ook hoog, heb daar geen weet van). Ben wel nieuwsgierig naar hoe je kleine huis er op dit moment uit ziet !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja mooi servies maar moet wel leuk blijven....
    En ooo ja dat kleine serviesje wat schattig en dan zo'n mooie kast als jij zelf hebt kopen en opknappen
    en verzamelen van al het moois in het klein! Wat een lief beslagkommetje en wauw wat een super leuke winkel!!! Ondanks dat ik in een grote stad woon helaas geen echte mooie poppenhuiswinkel enne... wat ben jij sterk zo'n mooie winkel uit met alleen een serviesje... moet bekennen zou mij niet lukken hihi! En... ja een heerlijk vooruitzicht naar de beurs, laat je zien wat je hebt kunnen vinden voor je poppenhuis? En zou ook zonder aankopen haar eens zien!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nou daar snap ik niets van dat je dat eerste servies niet gewoon gekocht hebt! ;-))) (grapje)
    Jeetje wat duur ik denk dat het randje van echt goud is.
    Je tweede servies is ook erg leuk. Ben benieuwd hoe het uiteindelijk in je servieskast komt te staan.
    XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Pfff datis me ook wel een prijskaartje hoor. Maar ik vind het servies wel heel erg mooi. Ik vind blauw sozieso erg mooi en bloemetjes ook. Je mini serviesje is zo schattig en die vergelijking met de grote kom, hahaha wat een verschil. Het zal vast mooi staan in je poppenhuis. Dat laat je ons vast en zeker eens zien. (hoop ik)

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat schattig die ienieminie kom....zo leuk.....liefs van mij Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuk servies en wat een schattig kommetje.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ooh, dat poppenserviesje, superleuk! Misschien kom je dat andere servies, dat je hebt laten staan, nog wel een keer voor een schappelijker prijs tegen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Nou, ik weet niet wat ik het mooiste servies moet vinden ...; het theeservies of het poppenserviesje.
    Allebei enig in z'n soort zal ik maar zeggen!
    Maar wel jammer dat het theeservies niet met je mee naar huis is gegaan ... Het zit nog wel in je hoofd!
    Ik hoop dat je het nog een keer in je kast kunt zetten...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dat kleine spul vind ik altijd zo grappig. Leuk dat je toch geslaagd bent, nu nog op zoek naar een mooi poppenhuis.

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Echt een mooie foto van die beslagkommen dan zie het verschil echt ..
    Jammer dat het servies zo duur was ,maar gelukkig heb je een ander servies gevonden..
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik zou meteen vallen voor dat servies, de mini uitvoering welteverstaan!
    Hier nog een (ex) poppenhuis fanaat, nu ik dit zo zie moet ik er toch weer eens
    Iets mee gaan doen. Minigroetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een lief poppenhuisserviesgoed! En dat dure grote servies is prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een mooi servies, maar wat een flinke prijs! Heel begrijpelijk dat je het hebt laten staan....
    Je poppenhuisserviesje is schattig en vast beter voor de portemonnee :-). Wat een prachtige foto van het beslagkommetje, zo is pas goed te zien hoe klein en gedetailleerd het is. Zelf heb ik geen poppenhuis, maar ik vind het altijd leuk om over te lezen en naar te kijken. De sites zal ik eens gaan bezoeken.
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een schitterend servies, ik snap dat je dat graag in je kast had gezet.. Maar wie weet, komt het toch nog wel eens een keer naar je toe ;) Het kleine spul is in ieder geval schattig, ik ben benieuwd in welk huis het zal komen te staan! Lieve groet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik vind het Mosa theeservies prachtig! Kan me goed voorstellen dat het moeilijk was het te moeten laten staan, maar ja, de prijs!
    Groetjes, Gonny

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Jammer dat je het eerste servies moest laten staan, het is wel erg mooi.
    Je poppenhuisserviesje is ook prachtig, hoe kunnen ze het maken he zo klein.
    Leuke spulletjes, veel plezier met het verder inrichten, ben benieuwd hoe het gaat worden.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Toch heb je een beeld van een serviesje op de kop getikt! Kan me voorstellen dat je het 'echte' servies prachtig vond. Maar wat een prijs!!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Mooi theeserdies he je aangeschaft! Ben verliefd op je miniatuur serviesje!

    BeantwoordenVerwijderen