dinsdag 11 juli 2017

Blij met Anemone 'Wild Swan'




Gisteravond maakte ik bovenstaande foto's van onze nieuwe plant, de Anemone 'Wild Swan'. Helaas waren de bloemblaadjes al gesloten. Vanmorgen toen de bloemblaadjes weer open waren, heb ik nieuwe foto's gemaakt. Voorgaande jaren stond er in deze bloempot de witte Cosmea, de plant met de DANSENDE BLOEMEN. De bloemen van de Anemone 'Wild Swan' dansen ook, alleen zijn ze eerder moe en doen 's avonds hun bloemblaadjes toe. De Anemone 'Wild Swan' is een vaste plant en winterhard. Ze bloeit van mei tot en met oktober. 




18 opmerkingen:

  1. Wat een mooie plant! En in een prachtige pot! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie bloem is dit--het lijkt wel wat op een Japanse anemoon of is dat hetzelfde? prachtig die rose gloed over de bloem.
    Fijne dagen
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Truus, ik weet alleen de naam die op het kaartje stond.

      Verwijderen
  3. Wat mooi. Allebei trouwens, plant en pot. Ik noteer de naam even

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige plant! Zeker door de lange bloeitijd.
    Groetjes Will

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een geweldige plant. Leuk om te zien hoe de bloemen slapen en wakker zijn. Ik hoop dat je lang van de bloempjes mag genieten!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is een prachtige plant ik heb haar ook in een zachte tint roze maar pas op hoor want voor je het weet gaat ze door de hele tuin op visite en laat daar haar sporen achter.
    Dat heeft natuurlijk ook wel een voordeel want op die manier kun je heel veel mensen blij maken met jonge plantjes.
    Fijne dag.
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig!! Ik heb haar grote zus Anemone 'Honorine Jobert´ herfstanemoon in de volle grond staan, maar ze is niet zo dol op onze zanderig grond. Binnenkort een laatste verpoot poging, hopelijk is het gevonden plekje beter naar haar zin. En anders kom ik op jouw blog van de mooie anemonen genieten ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige plant is de anemoon toch. Deze vind ik mooi, fragiel. Gr. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig staat ie er bij echt heel mooi, ik heb er een in de tuin staan maar dat blad is wat roder van kleur en hij heeft bij mij nog niet gebloeid dus ben benieuwd wat het gaat worden. Ik denk licht roze en hij bloeit ik denk pas richting de herfst. Mooie pot ook, genieten met grote G.
    Groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zelf zou ik hem nooit kopen maar nu ik hem zie vind ik het een prachtige plant.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hij is mooi. Ik kijk er naar en denk : had ik die nou ook in de tuin?? Waar is ie gebleven ??
    Tijd voor een nieuwe. Anemonen zijn mijn lievelingsbloemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Cosmea is een van mijn lievelingsbloemen, maar ze deden het niet zo goed in pot. Nu ga ik de anemoon proberen want bij jou is hij supermooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dag Willy,

    Ze zijn prachtig! Lekker van genieten ... en zo'n mooie kleur pot ook.

    Groetjes, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi hoor hij bloeit bij jou.....ik heb alleen nog maar blad....zo jammer ....((...liefs Ria x ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooie anemoon is dit. Deze variant kende ik nog niet. Hij doet 't ook goed in een pot!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat staat je Anemoon er goed bij! Prachtig.... Ik ben een beetje jaloers :) want die van mij wil maar niet.

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen