zondag 2 oktober 2016

Weer thuis









Onze dochter is weer thuis, twee weken geleden haalden we haar op van vliegveld Dusseldorf. Negen maanden verbleef ze in het buitenland, eerst in de USA en daarna in Guatemala. Guatemala kende ze al, ze verbleef er twee keer voor haar studie en één keer voor een vakantie. Nu wilde ze er een toekomst opbouwen met haar vriend die er vanaf zijn jeugd woont. Destijds beviel het leven haar daar goed, maar nu viel het haar zwaar. Ze nam de beslissing om naar Nederland terug te keren. Onze dochter en wij zijn blij dat ze weer in Nederland is. Hopelijk kan ze samen met haar vriend (die nog in Guatemala verblijft) een toekomst in Nederland opbouwen. Allereerst is ze aan het solliciteren, één gesprek heeft ze al gehad en een afspraak voor een tweede gesprek is inmiddels gemaakt (zie eerste foto). Duimen dus! Verder doet ze dingen die in Nederland heel gewoon zijn, zoals wandelen en fietsen in de omgeving. In Guatemala is het daar op veel plekken te onveilig voor.

















43 opmerkingen:

  1. met heel weinig woorden en wonderschone beelden wordt zoveel gezegd.Lieve Willy, wat is je dochter een sterke mooie vrouw!
    Ik ben al aan het duimen!
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige foto's!
    Wens jullie en vooral jullie dochter veel sterkte en succes met het vinden van een baan die bij haar past. Hoop voor haar dat ze samen met haar vriend een goede toekomst tegemoet gaat.
    Gezellige zondag
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kom al surfend op dit blog terecht. Wat een prachtige foto s, inderdaad een verhaal wat veel zegt met weinig woorden.alle goeds voor jullie gewenst.
    Joke W.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het zal een dubbel gevoel zijn, want wat ooit haar droom was, is haar tegengevallen. Maar ik kan me niet anders voorstellen dat jij als moeder heel blij bent dat ze weer veilig 'onder moeders vleugels' is...

    Heel veel succes voor je dochter met het waarmaken van haar nieuwe doelen en dromen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn dat ze weer terug is..Ik heb zelf drie dochters van 29-31 en 34..zo blij als dicht bij me zijn ! Ik Wens haar veel geluk toe..(en ik help duimen voor een baan)

    Groet
    T.D

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat was voor je dochter en haar vriend vast een zware beslissing. Succes voor haar met de sollicitatie en dat de toekomst goed uitpakt voor beide.
    Fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jaa, ik snap dat jij en je man super blij zijn dat zij weer terug in Nederland is! Ook al moest ze haar droom omgooien, dat zal voor haar niet meegevallen zijn. Natuurlijk duimen we heel hard dat ze deze baan krijgt, en dat ze hierdoor in staat zal zijn om in Nederland een geweldige toekomst op te bouwen samen met haar Lief! Dat moederhart he, Willy ;o) Ik snap het helemaal!! Lieve groet, ook aan je dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een keuzes moet je soms maken. En altijd maar afwachten of het de goede is. Ik hoop voor je dochter en haar vriend dat alles goed komet en zij een bestaan in NL kunnen opbouwen. Succes jullie allemaal.
    Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. I hope your lovely daughter hears soon about a job. I also hope things work out well for her and her boyfriend. So glad to know she is home.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat zal het een dubbel gevoel zijn. Blij dat ze weer terug is en jammer dat het daar niet lukte. Je hebt er werkelijk schtitterende foto's bij gemaakt. Geven bijna nog meer mee dan het verhaal.
    Wens je dochter succes.
    Met warme groet Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat heerlijk dat je dochter terug is. Wel sneu dat het niet lukte. Onze dochter is getrouwd met een Nepalees ook zij willen hier hun toekomst opbouwen maar moeilijk is het wel. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  12. As a Dutchie living in the US, I can understand your daughter's desire to return home...seeing these photographs of my first(and only) homeland makes for longing to go home. I grew up in this region... recognize many lovely old farmhouses... the lovely green environment of Gelderland...and Dieren/Apeldoorn's canal. Its funny, though I left late fifties, this land of ours still stirs my soul.. thank you for these lovely pictures...it tells much of the resilient Dutch Character... peaceful and strong.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat fijn dat je dochter terug is. Je zult er wel helemaal blij mee zijn.
    En wat laat je prachtige foto's van NL zien !

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je dochter heeft het in ieder geval geprobeerd! Blijkbaar voelt een korter en tijdelijk verblijf toch anders aan dan een langdurig en misschien wel definitief verblijf. Ik hoop van harte dat zij hier haar draai weer gauw gaat vinden en dat ook haar vriend zich in Nederland gaat thuis voelen.

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hopelijk lukt het in Nederland met zijn tweeën.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik moest plotseling aan het gezegde 'Oost West Thuis Best' denken. Ze heeft in elk geval het een en ander van de wereld gezien en weet wat er zoal te koop is. Jij zal ongetwijfeld blij zijn dat ze weer terug is en hopelijk gaat ze hier met vriend een mooie toekomst tegemoet. Ik heb genoten van je geweldig mooie foto's!
    Groetjes, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat en tweestrijd zal je dochter hebben gehad Willy! Voor jullie fijn om haar weer in de armen te kunnen sluiten. Hopelijk krijgt ze de baan waar ze voor in de race is en kan ze haar vriend gauw bij zich hebben! Ik zal duimen hoor! Onze dochter is ook in afwachting van een baan waarvan ze erg hoopt dat ze hem krijgt. Ze is al wat ronden door tegenwoordig moet je er wel wat voor doen he?

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Met al jullie liefde en steun zal je mooie dochter haar weg gaan vinden. Vanuit haar veilige, ouderlijke nestje hoop ik dat ze gauw een baan vindt en weer met haar lief samen kan zijn. Heel veel liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dag Willy,

    Ik hoop dat je dochter mag slagen wat haar baan betreft en dat ze verder ook een hele goede en gelukkige weg mag gaan vinden. Wat zul je blij zijn dat ze hier is ...
    Prachtige foto's weer, als ik jouw blog lees denk ik zo vaak: wat leven we toch in een prachtig land!
    Fijne dag en groetjes, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat fijn dat ze weer thuis is...al krijgt haar droom een andere wending. Dit heeft haar weer veel gebracht...op naar het volgende. Zo is het leven...dat is steeds weer onze uitdaging hé ;) Lieve groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat zullen jullie blij zijn dat ze weer terug is. Maar voor haar was het natuurlijk wel een moeilijke beslissing. Is haar vriend een Nederlander of niet? Voor hem natuurlijk ook niet eenvoudig allemaal. Wens haar maar heel veel sterkte en succes bij het vinden van werk. Liefs van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een prachtige en krachtige vrouw! Het zal haar heel wat tranen hebben gekost om tot dit besluit te komen. Ik wens haar al het goede wat ze nodig heeft.

    Nog een vraag, waar ben je op foto 11?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Jeanette, https://www.natuurmonumenten.nl/de-groote-modderkolk

      Verwijderen
  23. Ooei wat heftig voor alle partijen ,hopen dat ze haar dromen kan verwezelijken met de man waar ze om geeft ,voor jullie fijn dat ze weer in de buurt is ,

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Kan me voorstellen dat je heel blij bent dat ze weer hier is. Hoe mooi Guatemala ook mag zijn, zeker wat betreft veiligheid is het hier een stuk prettiger wonen en leven. Dat zal toch best een spannende tijd voor jullie geweest zijn, als haar plannen waren om zich daar te vestigen. Ik duim ook mee voor een baan hier. Je hebt weer prachtige foto's geplaatst bij je verhaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. @Allemaal bedankt voor de fijne reacties.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat fijn voor jullie dat ze weer thuis is ...( ik weet hoe het is om ver van je
    familie te wonen...maar gelukkig woon ik in europa )
    ik wens haar en haar vriend een fijne en gelukkig toekomst in Nederland .. prachtige foto's wat is Nederland toch mooi ...
    heel veel groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Prachtige foto's Willy en ik wens je dochter en vriend een heel gelukkige toekomst!
    Ondertussen genoten van al het mooi's in Nederland en daarbuiten.
    Heel veel plezier met elkaar, XXX Hetti

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Heel fijn voor jullie dat ze weer terug is, maar wat ze achter heeft moeten laten zal niet gemakkelijk geweest zijn. Maar geniet fijn met en van elkaar. Lieve groet Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat heerlijk voor je om je dochter weer om je heen te hebben!
    Hopelijk kan ze haar weg in Nederland vinden samen met haar vriend.....ik wens haar veel geluk toe!

    groetjes Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Fijn dat ze weer thuis is. Zo'n ondernemende dame... die krijgt vast heel snel een baan. Wens haar en haar vriend al het goede toe....

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat heerlijk voor jullie dat je dochter weer thuis is en weer kan genieten van ons prachtig Nederland.
    Groepjes Will

    BeantwoordenVerwijderen
  32. fijn voor jullie dat je dochter weer thuis is, hopelijk komt het goed met haar vriend en kunnen ze hun plannen van samen zijn, nu in Nederland realiseren, prachtige fotos van de omgeving.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Jeetje Willy, dat is wel heel ver. Fijn haar weer hier te hebben. Groetjes, Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Hoi Willy, het is hier wel stil, hopelijk gaat alles goed met jou en je familie. Dit is niet de plek om het te vragen, maar kon geen link naar een mailadres vinden. Dus ik vraag het toch: zoals je weet ben ik dit jaar bezig met een 366 fotoproject. In november wilde ik eens iets anders dan anders doen. In de Flow las ik over november geefmaand en dat leek me wel wat. Ik wil graag in november mijn trouwe bloglezers een kaartje sturen, een echte van papier. Daar hoor jij ook bij, alleen ben ik niet in het bezit van je adres. Vind je het leuk om een kaartje van me te krijgen, zou je dan mij je adres willen mailen? Mocht je om privacy- of andere redenen dit niet willen, ook prima, wil je dat dan ook laten weten. Alvast bedankt voor je reactie. Mijn mailadres vind je op mijn blog. Fijne dag nog, groetjes, Moon

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Dag Willy,

    Dank nog eens voor je advies van destijds. Ik heb mijn eerste omslagdoek en tevens eerste grote haakproject af! Het was zo leuk om te doen!

    Groetjes, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Ik denk dat je een sprongetje van blijdschap hebt genomen toen ... ja weet er alles van want heb ook een kind aan de andere kant van de wereld wonen. Hoop dat ze hier haar draai weer helemaal zal vinden en dat het vriend lukt naar Nederland te komen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Dag Willy,

    Dank voor je leuke berichtje n.a.v. de omslagdoek. Dacht al dat je druk was met andere dingen ;)
    Lieve groet terug, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Is alles goed met je? Ik mis je en beetje in blogland. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Hoop dat alle goed gaat en wens je een heel fijn en gezond 2017 toe samen met de familie Willy!
    XXX Hetti

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Lees net je blog...ben benieuwd hoe het nu gaat met je dochter.....heeft ze haar baan gevonden? Is haar vriend overgekomen uit Guatemala? Ik hoop dat ze haar weg heeft gevonden....

    BeantwoordenVerwijderen