woensdag 17 juli 2013

Couscoussalade

Dochterlief maakte een heerlijke couscoussalade. Het is een maaltijd die je snel en makkelijk maakt en daarom erg geliefd is bij studenten. Je voegt toe wat je lekker vindt. Er zijn erg veel variaties mogelijk. Kijk HIER maar!




De ingrediënten voor deze salade zijn o.a. tomaten, zongedroogde tomaten, avocado, rozijnen en feta.

Deze maaltijd valt goed in de smaak en niet alleen bij studenten. Couscoussalade zal vanaf nu regelmatig bij ons op het menu staan.


19 opmerkingen:

  1. Ziet er heerlijk uit maar heb nog nooit couscous gemaakt... welk recept is voor een beginner te maken?
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Marijke, het is heel eenvoudig te maken. Op de verpakking staat de bereidingswijze voor de couscous. Verder gewoon even kijken bij het linkje en speuren naar wat jou lekker lijkt. Wat dacht je bijvoorbeeld van deze, http://www.smulweb.nl/recepten/1403068/Couscous-salade . Eet smakelijk alvast!

      Verwijderen
  2. Heerlijk! Ik maak soms ook zo'n salade, alleen laat ik de rozijnen eruit, want ik vind zoet bij al dat hartige niet zo lekker ;) Mooie foto's trouwens! Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind dit een erg goed idee, we eten hier graag salade als het warm is en dit is weer eens iets anders. Groetjes Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oohh ziet er heerlijk uit, ook maar eens proberen.
    Groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mmm ziet er heerlijk uit! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Eet smakelijk! Ziet er echt zomers uit!

    Lieve groet, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wij houden in de zomer ook heel erg van salades, maar ik heb nog nooit couscous gemaakt. Moet dit toch ook eens gaan proberen.
    Groeten, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Couscous is één van die dingen waarvan ik de naam wel ken, maar die ik nog nooit gemaakt heb. Dit ziet er errug lekker uit, dus wie weet !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mijn dochter is gek op kip tajine van wereldgerechten van Knorr en maakt dit ook regelmatig. Het is couscous met rozijnen en een kipprutje. Ik ga de salade ook eens maken (heerlijk voor in de zomer, zo'n snel gerecht !)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Bedankt voor de recepten Willy.
    Leuk om ook eens te gaan proberen.
    Liefs en een fijne zonnige voortzetting van de dag.

    Mapi

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Willy, ik prik even mee hoor. Hier staat het eten nog niet op tafel en ik begin trek te krijgen. 't Ziet er heerlijk uit....
    Mmmmmmm 't smaakt ook heerlijk. Zo nu ga ik weer snel verder met Love Entwined.

    Het toetje kom ik een andere keer wel halen....*Ü*... Het chocoladehart van gister ligt nog steeds wat zwaar op de maag...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat ziet er lekker uit! Zal vast goed gesmaakt hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mmmmmmm.....lekker en gezond!!!!

    Ja.....salades in allerlei variaties komen hier in zomer én winter op tafel,ik kan bij mijn dagelijkse maaltijden niet zonder mijn bordje met groenvoer/rauwkost.

    Bedankt voor het delen!!
    Lieve groet en fijne zomerse dagen mét zomerse gerechten!!!
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dit ziet er heel lekker uit en zal zeker heerlijk smaken. Dank je wel voor het recept. Het is echt iets voor deze warme dagen. Dan sta ik liever niet te lang achter het warme fornuis. Groetjes Will

    BeantwoordenVerwijderen