maandag 8 december 2014

Gerberoy






















Na het bezoek aan DE TUIN VAN HENRI LE SIDANER IN GERBEROY wandelden wij nog enige tijd door de straatjes van het middeleeuwse dorp. Natuurlijk waren wij niet helemaal alleen, maar het was wel heerlijk rustig. In de zomervakantie en tijdens speciale evenementen zal het druk zijn.  

In Gerberoy zijn enkele horecagelegenheden en galeries. Gelukkig zijn er geen schreeuwerige in het oog springende souvenirwinkeltjes. Gerberoy is gebleven zoals het was in de tijd dat Henri Le Sidaner er woonde. 

Toeristische informatie over GERBEROY






















Tot slot nog een foto van de tuin van Henri Le Sidaner.

21 opmerkingen:

  1. Wat een mooi plaatsje, gelegen in een prachtige omgeving. En tja...die huizen met al die fraaie luiken, daar maak je mij altijd blij mee!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is het daar mooi zeg! Nu ben ik toch al een Frankrijk-fan, maar hier ben ik nog nooit geweest, een echte aanrader dus!
    Groetjes, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit prachtige idyllische plaatsje heeft mijn hart gestolen en staat genoteerd in mijn boekje:)

    Lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik krijg zin in vakantie. Heerlijke omgeving. Groet,
    Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Willy.
    Dit is een grandiose reportage!
    Wat een mooi dorp en wat een sfeer!
    Ik zou zo mijn handeltje in de verhuiswagen zetten.
    Dank voor het delen!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een inspirerende foto's, die licht blauwe luiken. O,O wat romantisch.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige foto's Willy. Echt genieten om ze te bekijken.

    Groetjes
    Lenie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Beste Willy,
    Zo, was even nog eerst in de tuin en wat een rúst. Ook wat je hierboven schreef dat er geen schreeuwerige touristenwinkeltjes zijn. Wat een genót is dat, gewoon heerlijk ongedwongen genieten van de Charmes d'Antan...
    Mooi om de foto's te zien en blij dat jullie er zo van hebben kunnen genieten samen.
    Liefs en nog een fijne 2de Adventsweek.
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi gemaakte huizen!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een bijzonder mooi dorpje laat je hier zien !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo mooi, hier zou iedereen toch willen wonen!!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een sfeer! Heerlijk om daar rond te dwalen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een prachtig plaatsje Willy. Je hebt het heel mooi vastgelegd!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dag Willy,

    Hoe impressionant.
    Ik krijg spontaan zin om ook ernaartoe te gaan, ik zoek het zo meteen even op waar het precies ligt.

    Prettig weekend,

    Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Net gekeken: 3. 43u. van bij ons.
    En eigenlijk heel dicht bij Parijs.
    Ik sla het op voor als we ooit nog eens in die buurt komen.

    Bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh Willy wat is het daar mooi. Wat een prachtige huizen en straatjes. Ik ben er weg van. Ik ga eens opzoeken waar het ligt. Dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hallo Willy,

    Wat een mooie oude huizen zijn dat. Het lijkt wel of de tijd daar is stil blijven staan.
    Prachtig.

    Groetjes Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtig, in een woord. Hoop er nog eens te komen! Ik wens je hele fijne feestdagen en een heel goed 2015!! hugs, Elsina

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hej Willy,
    Ik wens u een vrolijk kerstfeest en een gelukkig nieuwjaar ♥
    Met vriendelijke groet
    Nurdan

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een heerlijke reportage! Ik krijg weer vakantie-kriebels bij het zien van al die mooie foto's.
    Door het voortijdig afbreken van onze laatste vakantie is een bezoek aan Gerberoy niet doorgegaan.
    Het staat weer boven aan ons lijstje. Gerberoy is dan ook zo'n prachtig Frans dorp wat we zeker willen bezoeken.
    Groetjes Will

    BeantwoordenVerwijderen