zondag 8 september 2019

Aan tafel bij "der Landarzt" in café Lindauhof

"Der Landarzt" (de plattelandsdokter) is een tv-serie van de Duitse tv-zender ZDF en liep vanaf 1987 tot 2013. De eerste jaren volgden wij deze serie. Het verhaal speelt zich af in het noorden van Duitsland, in het fictieve plaatsje Deekelsen aan de Schlei. Toen ik voor ons verblijf in Denemarken leuke adresjes zocht om koffie te drinken, stuitte ik op café Lindauhof. Ik ontdekte al snel dat het de woon/praktijklocatie was uit de tv-serie. Hier wilde ik natuurlijk graag naartoe. Op de eerste foto's ligt het huis (in de 15e eeuw gebouwd als ridderburcht) verscholen achter het groen. Zodra ik meer van het huis kan zien, herken ik het meteen. Via de entree komen we in een grote ruimte. In de tv-serie is dit de wachtkamer, nu staan er gedekte tafels. Aan een van de wanden hangen foto's van de acteurs. In de opkamer, in de tv-serie de spreekkamer van de dokter, nemen we ook een kijkje. Hier staan ook gedekte tafels. Nadat we een keuze hebben gemaakt uit het taartenaanbod nemen we plaats op het terras in de tuin. Het bezoek aan café Lindauhof beviel ons zo goed, dat wij er zelfs twee keer zijn geweest. De eerste keer in combinatie met een bezoek aan de stad Eckernförde en de tweede keer met de stad Schleswig.


























Informatie: http://www.lindauhof.de


14 opmerkingen:

  1. Wat ontzettend leuk te lezen, ik keek het nl afgelopen 2 jaar al en ws gaat het deze winter weer verder, wordt herhaald dus. Ben verzot op duitse series. Maar nog leuker inderdaad als je het dan life kan aanschouwen. Ik geniet van jullie foto's

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Coby, Leuk! Toen ik wist dat we café Lindauhof zouden gaan bezoeken en zag dat het ZDF afleveringen uitzond, heb ik natuurlijk ook gekeken. Een aantal oude bekenden uit de eerste afleveringen speelden nog steeds mee.

      Verwijderen
    2. Ja klopt zo leuk, ik heb ook weleens teruggekeken op de laptop maar das toch niks. Ik ben ook weg van de serie der Bergdoktor, Rosamunde Pilcher films en ook series als Land und Lecker = een kook programma. Zo mooi gefilmd altijd. Ja mijn kinderen zeggen ook altijd mam jij bent in het verkeerde land geboren, we gaan ook veel naar het Allgau gebied ich liebe es!

      Verwijderen
    3. @Coby, heb je gisteravond ook Inga Lindström gezien? Der Bergdokter en de films van Rosamunde Pilcher kijk ik ook. Land und Lecker niet, maar wel die Landfrauenküche. Ik ben opgegroeid met de Duitse tv en misschien ook wel in het verkeerde land geboren.

      Verwijderen
  2. Ik heb het nooit gezien, maar een prachtig gebouw.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk dat je het herkende, ziet er heel gezellig uit! Zijn de taarten net zo lekker als ze er uit zien?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijke plek.....die taarten !!!....pffffff ik zou niet kunnen kiezen hoor 🤔💕💕

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beste Willy,
    Zoiets herken ik... een speurneus met een heel goeie memory die dingen ook herkent!
    Geweldig zo'n ontdekking en dan genieten aan tafel met een heerlijke koffie en nog wat na mijmeren...
    Dàt is de kunst van het leven om meerdere keren gelukkig te zijn om mooie momenten. En om het een beetje zelf nog te kunnen herbeleven is wel de kroon op je werk!
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ken het niet maar na jouw blog ben ik wel heeel nieuwgierig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb het nooit gezien maar kan me goed voorstellen dat het superleuk is om daar rond te kijken. Mooie plek ook en de taarten zien er heerlijk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtig gebied is dit toch ook. En jullie hadden het weer mee natuurlijk. De boom aan het water lijkt wel op een mensfiguur :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk is dat he, om zoiets dan in het echt te zien. En wat een mooie taartenvitrine, lastig kiezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik moet ook maar eens zoeken naar zulke leuke koffie tentjes. Wij waren daar deze zomer ook niet ver vandaan. En die heerlijke taarten. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen