zondag 21 mei 2017

Naar Kwekerij Hof te Dieren voor witte stokrozen

In onze achtertuin staan wit bloeiende planten. Al jaren staat er een zalmroze stokrozenplant tussen. Het zaad kreeg ik ooit.  De geefster dacht dat het de witte soort was, maar toch kwamen er zalmroze bloemen aan. Ik vind stokrozen prachtig, in alle kleuren, maar toch wil ik geen uitzondering maken in onze witte achtertuin en moest er een witte stokrozenplant komen. Gistermorgen hebben we er één gekocht. We hadden naar het tuincentrum kunnen gaan, maar een bezoek aan Kwekerij Hof te Dieren vind ik veel leuker. Gelukkig hadden ze de goede plant, tenminste dat hoop ik, helemaal zeker zijn we pas zodra de bloemen tevoorschijn komen. Wij wandelden nog een rondje over het terrein. Over een maand wil ik er nog eens naartoe, want dan staat er meer in bloei.









Op de eerste zondag in de maanden juni, juli, augustus, september en oktober, is de kwekerij extra geopend. De naastgelegen wijngaard, Domein Hof te Dieren, is op die zondagen ook extra geopend, daar zijn dan speciale markten of andere evenementen. (Kijk op de website voor informatie)














Bezoek in juli 2013:
http://detantevantjorven.blogspot.nl/2013/07/kwekerij-hof-te-dieren_10.html

Bezoek in juni 2015:
http://detantevantjorven.blogspot.nl/2015/06/vaste-planten-kopen-bij-hof-te-dieren.html

Informatie:
http://www.kwekerij-hoftedieren.nl/
https://www.domeinhoftedieren.nl/

16 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig groene idylle! Echt heerlijk toeven denk ik.
    Ik heb dit jaar welgeteld 10 minuten in de tuin gewerkt. Ik denk dat het niks meer wordt dit jaar.
    Hoop dat je de goeie kleur stokroos hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig om in zo'n tuin rond te dwalen het lijkt mij wel heel erg moeilijk om niet alles te kopen.
    En nu maar hopen dat het een witte stokroos is.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zal het deze keer heel kort houden....
    Dat je veel plezier mag beleven aan je witte stokroos en wie weet gaat ze zich spontaan uitzaaien.
    Kwekerij met geweldige sfeer,mooie foto's.

    Groeten,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi daar hoor ....liefs fijne week ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat weet je toch elke keer leuke plekjes te vinden...<3...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie tuin. Was dat eerder niet van Romke vd Kaa? Succes met de stokrozen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Dini, deze tuin heeft hij aangelegd. Op één van de foto's is een glimp van zijn huis te zien. Hij woont daar op een prachtige plek.

      Verwijderen
  7. oh wat mooi ,hier bij ons is het net een fabriek ,is daar echt een planten tuin . Prachtig hoor benieuwd naar je stokroos ,die wil het hier maar niet doen helaas ,nog een tip

    BeantwoordenVerwijderen
  8. tsja...dat is wel iets heeeeel anders dan de intratuin. Hij gaat weer op mijn lijstje Willy! Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat mooi! Ik zou er hebberig van worden. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat leuk daar hou ik ook van ben hier nog niet naar de tuinder geweest

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Altijd geweldig zo'n bezoek aan een kwekerij. Alleen oppassen dat ik niet te hebberig word.
    Onze tuin kan nog wel het een en ander gebruiken. Hij was zwaar verwaarloosd en eigenlijk was er alleen nog maar guldenroede. Die zijn we aan het uitroeien en soms komen er dan nog andere planten te voorschijn. Groetjes Will

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk, zo'n kwekerij. Kan je uren ronddolen. Toevallig kocht ik gister ook een stokroos, maar dan een rood/rose. Ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuke kwekerij. Ik ben ook zo dol op stokrozen, vorig jaar heb ik zaadjes in de grond gestopt, als het goed is komen er dit jaar voor het eerst bloemen aan, ik ben heel benieuwd:)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Beste Willy,
    Goh, hopelijk is het nu ook een heuse witte stokroos en een mooie variant!
    Die hadden wij hier één jaar maar het is er te heet voor dus ook weer iets wat niet kan.
    Als ik naar deze weelderige tuin kijk met zijn grote kas, wat een genot. Zo'n formaat kas zou ik ook wel willen.
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtige kwekerij! Dat zou echt iets voor mijn moeder zijn. Ik denk dat ik een uitje ga organiseren op één van de open zondagen, dat zal ze vast geweldig vinden. Heel erg bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen