woensdag 26 juli 2017

Lunch bij Restaurant de Haarmühle













Vorige week waren we een ochtend in het Duitse stadje Vreden. Vanaf Vreden reden we terug naar Nederland. In Zwillbrock, vlak voor de grens, wilden we bij een restaurant lunchen. Het restaurant was helaas gesloten vanwege de wekelijkse Ruhetag. Ik had nog een troef achter de hand, restaurant de Haarmühle bij Ahaus. Op het blog van Marga (MargaQuilt) had ik er al twee keer over gelezen. Twintig minuten later arriveerden we bij de Haarmühle. We waren verrast door de schöne Umgebung und gemütliche Atmosphäre. We namen plaats op het terras. Ik wilde een Salatteller bestellen, maar ik koos uiteindelijk toch voor de Sommerburger. Een rustiek broodje met hamburgersaus, rucola, tomaten, kipfilet, geitenkaas, mangochutney en fruit. Het smaakte heerlijk. Na de lunch wandelden wij naar de oude watermolen.

De Haarmühle ligt aan de Hamalandroute, een 253 kilometer lange autoroute door de Achterhoek, Twente en het Münsterland. Er zijn ook een aantal wandel- en fietsroutes. Op het blog van Truus Wijnen (Wandel Kijk en Kiek) zag ik al een mooie fietsroute voor ons. 












Informatie:
http://www.haarmuehle.de/nl/
http://www.hamalandroute.nl/nl/hamalandroute/
http://wandelkijkenkiek.blogspot.nl/2017/07/fietsroute-buurserzand-haaksbergerveen.html
http://overwandelengesproken.blogspot.nl/2017/07/wandeling-haarmuhle-enschede-witte-veen.html

8 opmerkingen:

  1. Wat is het daar mooi en wat ziet dat broodje er zalig uit Willy. Een mooie tocht.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk plekje......voor een heerlijke lunch...genieten ...liefs Ria x ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er prachtig uit en dat broodje… Kwijl.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi plekje, en wat een joekels broodje! Ziet er heerlijk uit! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi gebouw is dat, de Haarmuehle en de omgeving ziet er ook prachtig uit om heerlijk te fietsen! Dat brood (broodje is te zwak uitgedrukt hè?;)) is om zo in te bijten!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hé wat leuk Willy dat jullie onlangs ook bij de Haarmühle zijn geweest. Ik kom er best vaak. het is zo'n leuke plek om naar toe te gaan. Om te lunchen idd maar ook om er te wandelen en/of fietsen. De fietsroute had je al ontdekt zag ik :-) Die is echt heel mooi, echt een aanrader. Een prachtig fietsgebied. Op m'n wandelsite (m'n andere site is dat) staat trouwens ook nog een wandelroute daar. 9 of 18 km. Bij de Haarmühle kun je ook goed ontbijten. Is echt Duits, frühstücken op een leuke plek. Groet :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Hej Truus, het linkje naar de wandelroute heb ik nu ook vermeld.

      Verwijderen
  7. Weer een adresje om te onthouden. Wat een super-broodje lijkt me dat.

    BeantwoordenVerwijderen