zondag 2 december 2018

Stadswandeling Middelburg

Deze wandeling in Middelburg maakten we een aantal jaren geleden tijdens een vakantie in Zeeland. Wij startten bij het stadhuis, passeerden de Lange Jan, de Gistpoort, de Graanbeurs en het Koningin Emma monument op het Damplein. We kwamen door steegjes en straatjes met veel historische panden. In de Kuiperspoort leek de tijd echt stil te hebben gestaan. We bezochten de Oostkerk met de prachtige koepel. Bij de oude azijnfabriek in Jugenstil bleven we extra even stil staan. In veel straatjes waren de stoepjes ingericht met bloembakken of er groeiden stokrozen. Een heerlijke wandeling door een prachtige stad.




































Informatie:
https://www.vvvzeeland.nl/nl/eilanden/walcheren/dorpen-en-steden/middelburg/

9 opmerkingen:

  1. Wat een mooie foto’s zeg ...fijne zondag liefs Ria 💕

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke stad is het he. Het gedicht dat jij op de foto hebt, die heb ik niet gezien. Moeten we toch nog eens terug....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Middelburg is mooi hè. Ik heb er een paar jaar 'op kamers' gewoond

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, Middelburg is geweldig mooi, een fijne stad. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beste Willy,
    Wat een zalige stadswandeling door Middelburg was dat!
    Het lijken me in dat nauwe steegje nog oude kolen deuren om naar binnen te brengen voor de winter. Heel bijzonder en alles nog allemaal zo authentiek en mooi in stand gehouden.
    De Zeeuwen lijken me een trots volk!
    Bedankt voor het delen.
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige foto's! Mijn broer heeft in Middelburg gewoond, dus het raakte me wel...
    Dat straatje met de Kuiperspoort heb ik een keer geschilderd in aquarel!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige foto's en een mooie stad.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lijkt me een prachtige stad. Het staat op de planning om eens,hopelijk volgend jaar,naar toe.Vanuit Friesland is t nog wel een eindje.
    En dan wil ik ook naar de wolwinkel in Arnemuiden.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. So many special things to see. I loved this.

    BeantwoordenVerwijderen