zaterdag 1 december 2018

Mijn Bella pop

Toen ik een jaar of tien was kreeg ik deze mooie Bella pop van Sinterklaas. Ze draagt nog het originele jurkje en de schoentjes. Ik kreeg er een modern kledingsetje bij en mijn moeder maakte een mooie pyjama. Ik vond de pop erg mooi, maar helaas was het haar moeilijk te kammen en dat deed ik juist zo graag. 




Mijn moeder breide en naaide ook kleertjes voor mijn andere poppen. Van een buurman die kleermaker was, kreeg ik wel eens restlapjes. Ik maakte er poppenkleertjes van, o.a. een groene mantel voor Bella, maar die heb ik niet bewaard.



9 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk dat je Bella nog hebt en ook die mooie kleertjes die er voor haar zijn gemaakt. Schattige dingen, één voor één. Ja, dat moeilijk haren kammen bij een pop herken ik. Mijn oude pop is een ragebol intussen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze lijkt erg op mijn pop uit mijn kinderjaren. Ook het moeilijk te kammen haar is vergelijkbaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat dit nog hebt. Na de zoveelste verhuizing heb ik mijn poppen (2) weggedaan. Soms denk ik jammer, maar anders zouden ze op zolder staan. Mijn nichtjes hadden alleen oog voor Barbie en mijn achternichtjes zijn van de babyborn. Binnenkort heeft babyborn nieuwe kleren nodig, dus ... Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk en goed dat de pop is bewaard. We hadden weinig speelgoed, oorlog- tijd
    Voor alle kleindochters maakte ik baby- born gaderobes.
    Fijn week einde. Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I love that you still have her and all of these precious clothes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat geweldig om de pop én haar kleertjes nog in zo'n goede staat te hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat mooi dat dit zo bewaard gebleven is mijn poppen gingen heel erg plakken net of de bovenhuid los liet heeeel vies dus ik heb ze niet meer

    BeantwoordenVerwijderen
  8. http://www.dezondag.be/18-geniale-life-hacks-ouders/#utm_source=Newsletter-20161202&utm_medium=Email&utm_campaign=Newsletter

    nummer 14
    misschien krijg je zo het haar van je pop mooi
    mocht het niet lukken met de link laat me iets weten aub
    groetjes caroline

    BeantwoordenVerwijderen