dinsdag 18 december 2018

Een stukje Zweden in het Groninger land







Zo voelde het echt. Het Groninger landschap is anders dan Zweden, en Finsterwolde klinkt niet Zweeds, maar het plekje waar Gea en Frans wonen voelt Zweeds. Zij wonen zelf in een Zweeds huis en het naastgelegen vakantiehuis is ook Zweeds. Toen ik het prachtige falurood geschilderde houten vakantiehuis op internet tegenkwam, wist ik meteen dat ik hier naartoe wilde. Ik nam eerst contact op met het team dat de Zweedse kerstmarkt in Groningen organiseert en toen ik een berichtje kreeg dat de data bekend waren, boekte ik meteen een week de Svea Stuga (Zweeds Huis). Zo konden we beide mooi combineren. Toen we op vrijdagmiddag in Finsterwolde aankwamen, werden we hartelijk begroet door Gea. Zij leidde ons rond in de in Scandinavische stijl ingerichte Svea Stuga. De lampen en kaarsjes brandden al en ook was er kerstversiering aangebracht. We voelden ons meteen thuis. Een boeketje rozen, een welkomstbriefje en kanelbullar (kaneelbroodjes) deden er nog een schepje bovenop. Voordat onze bagage werd binnengebracht maakte ik snel een paar foto's. Op de website is Svea Stuga nog beter te bekijken en vind je uitgebreide informatie over het huis en toeristische tips.Wij hebben een fijne week gehad in Groningen en voelden ons thuis in Svea Stuga.






Informatie: https://www.vakantiehuisingroningen.nl/

14 opmerkingen:

  1. Och, van zoiets moois moet ik even zuchten.... Zó gezellig ingericht en die rode buitenkant geeft je meteen het vakantiegevoel! Heerlijke uitvalsbasis voor jullie bezoek aan Groningen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtig huis, geweldig! Mooie plek heb je gevonden. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohhh zo wil ik wel wonen wat een mooi plekje...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kan me voorstellen dat je je in Zweden waande. Prachtig, wat een uitstraling. Dubbel genieten dus. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een geweldig huis en interieur, erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk huis en mooi ingericht.
    Toch mis ik hier het Zweedse gevoel van Carl Larsson.
    Finsterwolde heeft een mooie omgeving en je hebt hier nog het weidse uitzicht.
    Je zult vast genoten hebben daar.
    Gezellige dag
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat mooi, heb ik nog nooit gezien, snap dat je het daar naar je zin had!
    Ik wens je goede kerstdagen toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Beste Willy,
    Fijn dat jullie hebben kunnen genieten in zo'n bijzondere sfeer met alle gemakken voorzien ook, via video te zien.
    Dat is heerlijk om zo af en toe weer bij te kunnen tanken!
    Lieve groetjes en een heel fijn Kerstfeest wensen we jullie toe.
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Weet precies waar je het over hebt, het huisje. Kom er zo vaak voorbij.
    Ziet er altijd zo gezellig uit. was het niet gigantisch druk op de Zweedse markt in Stad , wij zijn dit jaar niet geweest omdat het de vorige keer zo druk was.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Het was helaas heel erg druk. Van een groot deel van de kramen heb ik niets gezien. Later was ik te moe om een tweede rondje te doen.

      Verwijderen
  10. Wat leuk ,ik heb dit huisje vorige week voor de zomervakantie geboekt,

    BeantwoordenVerwijderen