zaterdag 13 april 2019

Eindelijk is de granny square deken af




In 2010 haakte ik tijdens de vakantie in Zweden met veel plezier aan deze granny squares. Thuis deed ik er niets meer mee. Vorige week zondag vond ik dat al die vierkantjes nu maar eens een deken moesten worden. Ik legde de vierkantjes op tafel uit en haakte ze nog dezelfde middag op een makkelijke manier aan elkaar. De volgende dag haakte ik er een rand langs.




Nadat ik bovenstaande foto's had gemaakt, haakte ik er nog een rand vasten langs.



Werkwijze aan elkaar haken:
https://www.youtube.com/watch?v=btaCtHlVSP4

28 opmerkingen:

  1. Zonde dat het al die tijd heeft gelegen, kleurt zo mooi bij de stoel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig kleurt hij bij het interieur!
    Echt een deken voor in de huiskamer, zul je nog veel plezier van hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie deken, nu niet weer in de kast leggen, maar gebruiken. Fijne zondag, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige kleuren heerlijk toch dat het af is?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het heeft even geduurd, maar je hebt hem afgekregen!
    Grappig hé dat sommige projecten heel lang blijven liggen en als we ze dan oppakken, blijkt het afwerken soms maar een 'klein' klusje.
    Je hebt een schitterende plaid gemaakt, hij staat erg mooi bij de stoel.
    Geniet er maar lekker van!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Beautiful and cozy :D it looks so warm and confy. Congratulations :D
    NADINE
    XOXO

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goed zo!! Voelt heerlijk natuurlijk, dat je hem eindelijk af gemaakt hebt!
    Hij past wel erg goed bij je stoel!
    Goed gelukt, zou ik zeggen!

    Fijne Zondag,

    Liefs Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hij is prachtig! Ik vind de kleuren erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een plaatje van een deken.
    En ik ben verliefd op je paastak met witte eitjes in de Ikea-vaas. Wat is het toch een supervaas, leent zich overal voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ontzettend mooi en heel gezellig zo. Groetjes van Wilma Oud

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig, daar zul veel plezier van hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig geworden en lekker voor avonds over je benen.
    Want de avonden zijn nog steeds kil.
    Groetjes Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi geworden hoor!!!...fijne zondag...liefs Ria 💕💕

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh, dat is al best lang geleden dat je die vierkantjes haakte...
    Maar nu was het moment rijp om ze aan elkaar te maken!
    Wat een prachtige deken heb je nu, mooie warme tinten bij elkaar.
    En wat heb je de afwerking snel gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh, wat is dit een prachtige granny-square deken geworden. De kleuren zien er geweldig uit!!! Fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooie deken geworden en heerlijk voor een kille dag.
    Mooie plaatjes heb je er van gemaakt.
    hartelijke groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het is niet zo dat jij in die tussenliggende jaren niets omhanden had,zag al heel veel mooie handwerken voorbij komen.
    En daar is dit er weer een van.
    Ik doe het je niet na,knap gedaan en mooie kleuren.

    Lieve groet,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Beste Willy,
    Ja, zo'n projecten blijven heel vaak lang(er) liggen voordat ze eindelijk eens afgewerkt worden.
    Pas in november vond ik nog brieven van mijn Moeder die ik ingescand heb en een er van was over de prachtige gebreide bedsprei die mijn Moeder maakte. Ze schreef daarin dat ook ik er nog verschillende vierkanten aan gebreid had... Had ik al vergeten! De brief was van 1986 en ik ben al in 1983 naar Amerika geïmmigreerd, dus dat heeft ook jaren stil gelegen. Mijn Moeder wilde hem af hebben om op de 4-jaarlijkse Hiltho Tentoonstelling te hebben hangen. Helaas lukte dat niet omdat de handwerkwinkel niet deelnam dat jaar, te duur om een stand te hebben. Daarom kon ze die winter haar bedsprei in de etalage kwijt. Ook een hele eer! {Mom's Hand Knitted Bedspread as Window Display}
    Bij jou zaten er ook minder leuke jaren tussen sinds die vakantie in Zweden!
    Ook de afwerking van zulke grote projecten vergt enige doorzetting. Kleine handwerkjes neem je makkelijk even op schoot en leg je opzij maar zoiets kan niet meer.
    Het eindresultaat mag er zijn en ook het nog extra met een rand vasten omhaken maakt het iets pittiger en laat de squares beter uit komen.
    CHAPEAU!
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heerlijk om weer iets afgemaakt te hebben en onder te kunnen kruipen, mooie subtiele kleuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oh wauw...mooi Willy! Wat goed dat je dit gewoon oppakt en afmaakt...voelt zo fijn hé! Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  21. En inderdaad...jouw vaas met die witte eitjes erin...mooi door de eenvoud!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat mooi, ik ben al tijden met eentje bezig en die is nog lang niet af ...

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mooi! En wat past hij goed in jou huis. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Prachtig, geweldige combinatie van kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een mooie deken. Mooie kleuren ook.

    BeantwoordenVerwijderen