donderdag 1 april 2021

Krentenbrood en ezeltjes


Gisteren aan het eind van de middag fietsten wij naar Voorst, ons doel was Bakker Bril. Bakker Bril is bij ons vooral geliefd vanwege de overheerlijke gevulde koeken en appeltaart. Deze keer gingen we er echter naartoe voor het krentenbrood, want dat zou ook erg lekker zijn. Mijn man ging alleen de winkel binnen. Ik hoorde de verkoopster vragen, of het met of zonder spijs moest zijn en groot of klein. Ik wist niet van de verschillende soorten. Mijn man kocht het krentenbrood zonder spijs. Toen we thuiskwamen, hebben we meteen een plak geproefd en we vonden het beiden heerlijk. Het krentenbrood hebben we in de vriezer gedaan, er kan gemakkelijk een plak uit de verpakking worden genomen. Mijn man eet elke dag een plak krentenbrood. Zelf eet ik 't  maar af en toe, maar misschien vanaf nu toch wel vaker. Ik heb nu al een plak bij de koffie. 






Op de terugweg maakte ik nog een aantal foto's van deze ezels. 

Informatie: 
https://www.bakkerijbril.nl/

https://detantevantjorven.blogspot.com/2012/11/gevulde-koeken-uit-voorst-en.html
https://detantevantjorven.blogspot.com/2013/11/koffie-met-appeltaart-bij-bakkerij-bril.html
https://detantevantjorven.blogspot.com/2020/04/een-heerlijke-fietstocht.html
https://detantevantjorven.blogspot.com/2020/07/tijd-voor-koffie-met-appeltaart-bij.html

26 opmerkingen:

  1. Heerlijk zo'n vers sneetje krentenbrood van de voor jullie bekende bakker.
    Zo heeft elke stad of dorp wel 'n adresje volgens mij.
    Zo staat de ambachtelijke banketbakkerij Renders bij mij op nummer één, het grote rozijnenbrood is van een uitermate goede kwaliteit wat mij bij elke hap aan een ouderwetse Brabantse koffietafel of Communiefeest doet denken. Ik verdeel het brood in drieën en twee daarvan gaan er de vriezer in, wij eten het bijna dagelijks, de ene keer met lik roomboter en de andere keer met kaas van de hoeve of vleesbeleg en het gaat nooit vervelen. Op mijn bestellijst voor Pasen ontbrak het ook weer niet.

    Alvast fijne Paasdagen gewenst,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een gezellig blog met die ezels. En krentenbrood is eigenlijk heel lekker, maar ik eet het ook niet vaak. Alleen met kerst en Pasen, hoort daar een beetje bij. Zo bij de koffie (of tijdens een brunch) is ook een goed idee.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bakker Bril is tot ver in de omgeving beroemd om zijn verrukkelijke krentenbrood. En zijn stollen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beste Willy,
    Ja, en op zo'n overheerlijk krentenbrood hoeft géén beleg!
    Fijn dat jullie zo'n bakker in de omgeving hebben die bereikbaar is per fiets.
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I love this kind of breads very tasty.
    Nice pictures of donkeys, I had two donkeys a long time ago.
    Have a nice Easter time.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Altijd fijn iets lekkers van de echte bakkker

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Willy,
    Johannisbeer-Brot kenne ich gar nicht. Ist das eine Spezialität in den Niederlanden?
    Ich wünsche dir ein frohes Osterfest und eine gute Zeit.
    Liebe Grüße
    Tina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Tina, die vertaling is niet goed. In het Duits is het Korinthenbrot. Jij ook fijne Paasdagen.

      Verwijderen
  8. Mooie ezels.
    Lekker, krentenbrood. Ik eet dat graag met kaas.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lekker krentenbrood van de bakker. Schattig die ezeltjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Als het krentenbrood net zo lekker smaakt als die met de kerst, dan is het genieten. Speculaasjes van Bril zijn ook bijzonder. Is de ezelkolonie ook in Voorst? Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Dientje, dan moeten we er in december ook maar eens naartoe voor de speculaasjes en gevuld speculaas.
      Deze ezels staan in Tonden.

      Verwijderen
  11. Mmmh, das Rosinenbrot schaut total lecker aus, bei uns gibt es meist Rosinenbrötchen, so ein Brot finde ich nicht schlecht, denn wie Du schreibst kann man es gut einfrieren.
    Wasf für schöne Esel Fotos, toll!
    Liebe Grüße
    Manu

    BeantwoordenVerwijderen
  12. De ezels zijn lief, ik hou zo veel van ezels.
    Dit zijn geweldige foto's.
    En ik hou ook erg van krentenbrood.
    Geniet van uw maaltijd.
    Mooie avond,
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Liebe Willy,

    wünsche Dir noch frohe Ostern.

    LG Bernhard

    BeantwoordenVerwijderen
  14. De foto's van de ezels zijn zo mooi, een genot om te zien. Bedankt. Krentenbrood ziet er goed uit ... ik denk dat ik het niet weet ... tenzij het rozijnenbrood is (melkwitbrood met rozijnen). Vandaag bakte ik een volkoren roggebrood met zuurdesem en een kwarktaart. Ik hou van gebakken goederen. Veel groeten aan u ... Viola

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh heerlijk he en dat je weet dat iets bij een bepaalde bakker zo lekker is. Wij vinden het suikerbrood van de bakker in Ruurlo ook niet te versmaden.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het krentenbrood ziet er heerlijk uit, lekker om af en toe zo’n plak te eten.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat leuk dat het krentenbrood van de bakker nog verrassingen voor je had! Zo af en toe een plakje is heerlijk, daardoor is het ook speciaal vind ik. Onze bakker maakt met kerst heerlijke kerststollen die in de wijde omgeving (en verder) bekend zijn. Jammer alleen dat de prijzen de pannen uitrijzen, maar ja voor één keer in het jaar mag dat ;o)
    Ezeltjes, ik zie ze eigenlijk bijna nooit in het echt, alleen in Frankrijk komen we ze wel eens tegen. Leuk dat jullie ze op de fietstocht even gedag konden zeggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wij waren een paar weken geleden bij deze bakker. Een schitterende winkel met héél véél lekkers. Helaas iets te ver voor ons om even heen te gaan. Gelukkig voor jullie niet en kun je genieten van het heerlijke brood.
    Fijne Paasdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Schattig zijn zijn de ezels.

    Heerlijk brood lijkt me Willy.

    Fijne Pasen.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ich liebe Esel :O))
    ...soo schöne Fotos,
    liebe Grüße
    Gabi

    BeantwoordenVerwijderen