vrijdag 2 april 2021

Slaap kindje slaap

Jeanette, van de blog Hip en Kleurig, plaatste een babyfoto van haar oudste zoon (inmiddels 31) in zijn ledikantje. Zij schreef over de door haar gemaakte dekbedhoezen, stootrand en gordijnen van een mooie viooltjes stof. 


Ik heb foto's opgezocht van onze zoon (inmiddels 32) in zijn ledikantje. De stootrand maakte ik van borduurstof en borduurde er de eerste regel op van het liedje 'slaap kindje slaap'. Het schaap borduurde ik als afbeelding. Alles in lichtblauw. De stootrand paste bij de dekbedhoezen en gordijnen die ik ook zelf maakte, hiervoor gebruikte ik een stof van lichtblauw/witte fijne streep. Het hemeltje was van een witte broderie stof en kant en klaar gekocht.


https://hipenkleurig.blogspot.com/2021/03/viooltjesstof.html

17 opmerkingen:

  1. Wat een schattige foto's! Je had het ledikantje destijds heel mooi aangekleed. Mooi zoals je het Slaap Kindje Slaap hebt geborduurd. De kleur blauw was helemaal goed! (wist je dat het een jongetje zou worden, of was dat nog niet te bepalen 32 jaar geleden?)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Marjan, we wisten het niet, maar het paste goed bij de blauwe vloerbedekking.

      Verwijderen
  2. Prachtig aangekleed bedje voor jouw zoon. Zal hierin lekker geslapen hebben. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh Willy, wat leuk!! Echt een tijdsbeeld. Het heeft wel iets van elkaar weg, en zelfgemaakt is altijd mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Willy,

    Wat was dat een mooie kinderkamer en een schattige wieg zo! Mooie herinneringen :)

    Groetjes, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie set bij elkaar!
    Onze kinderen zijn iets ouder en hadden toen nog geen dekbedje.
    De wieg waar ze de 1e maanden in lagen,had mijn schoonvader nog in gelegen en heb ik wel zelf opnieuwe bekleed.
    En is ook gebruikt voor de kleinkinderen nu,al heeft het jongste kleinkind er niet in gelegen.
    Fijne Paasdagen
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie babykamer naar eigen idee en geborduurde tekst van meer dan eeuw oude slaapliedje.
    Ik borduurde het niet maar zong of neuriede het wel.
    Weet nog uit de tijd 1969/1971 dat onze kinderen geboren zijn dat het ten strengte afgeraden werd om stootranden in wieg en ledikantje te gebruiken ivm verstikkingsgevaar.
    Ook dekbedje,trappellakentje en buikslapen werd afgeraden.
    Zuiverwollen dekentje of katoen mocht wel,losjes op het kindje leggen en vooral niet instoppen.
    Wanneer ik nou kijk op internet worden stootranden in alle kleuren en maten tekoop aangeboden, vraag me af of het gevaar van toen geweken is.

    Lieve groet,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Liebe Willy,

    einfach süß:-) einfach zum Knuddeln,

    frohe Ostern wünsche ich Dir und Deiner Familie.

    LG Bernhard

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig en heel mooi toch heeft dqt oude wel wat nog steeds ik heb ook nog wat lakentje van toen heel mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Beste Willy,
    Wat een kostbare foto's met mooie herinneringen aan een uit liefde geboren zoontje die in een wiegje lag wat zó mooi aangekleed werd door zijn kundige Mama.
    Kudos voor het mooie werk.
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ohh wat een herinneringen, mijn oudste zoon is 29 jr. Mijn moeder heeft toen ook alles gemaakt. Lakentjes, dekbedhoesjes, badjasje etc....in een witte stof met abstract lichtblauw bloemetje van Laura Ashley. Ik heb de dekbedhoesjes nog steeds, die komen in een campingbedje voor de kleinkinderen te liggen. Gohhh ik zit even met mijn herinnering te mijmeren.....

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie kamer. Leuk het geborduurde slaapliedje.
    Bij mij mocht er niet een stootrand in het ledikantje, ruim 31 jaar geleden.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ach ja, zo deden we dat hè... Erg leuk om weer even terug in de tijd te zijn!
    Wat heb je die spulletjes leuk gemaakt, Willy...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Onze oudste word 58 dit jaar, maar zo herkenbaar deze tijd.
    Alles zelf maken borduren de lakentjes breien en ja de wieg beklede je zelf
    Stootranden zijn weer verboden later meen ik.
    Mooie foto en herinneringen
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. So süß die Babyfotos und der Rückblick...die Zeit vergeht einfach zu schnell liebe Willy, man schon 32 Jahre her bei uns sind es dann heuer 25. Schön gestaltet ist das Bettchen♥

    Frohe Ostern wünschen Dir
    Kerstin und Helga

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een herinneringen. Zo leuk. Ik ga misschien ook wel even op zoek

    BeantwoordenVerwijderen