dinsdag 16 januari 2024

December breisels

Het garen (Royal van Zeeman) had ik al lange tijd  in huis. Het was de bedoeling om er dekentjes van te haken, maar ik kwam niet verder dan een aantal toeren. In december heb ik de tas met het garen maar weer eens tevoorschijn gehaald en bedacht dat ik er dekentjes van wilde breien. Het is gelukt en zo zijn er twee dekentjes ontstaan. De eerste is in ribbels en de tweede in ribbels met averecht. Ik gebruikte breinaalden nr 5 (140 steken) en dat breide fijn. Afmeting van de beide dekentjes is ongeveer 100 x 110 cm. Peuters en kleuters kunnen er heerlijk onderkruipen als ze op de bank zitten/liggen. De dekentjes zijn bestemd voor een goed doel.



20 opmerkingen:

  1. Mooie breisels... Lieve groet, Willeke (Annelein Design)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Willy!
    Jag stickar också under vintern, då det inte går att göra något i trädgården. Dina filtar ser riktigt sköna ut.
    Hälsningar Marika

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beste Willy,
    Wat een práchtige dekentjes zijn het geworden en ook een perfecte maat.
    Iemand zal er blij mee zijn.
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie dekentjes zijn het geworden. Lekker wanneer garen dat al wat langer ligt te wachten een mooie bestemming heeft gekregen.
    Je schrijft dat je eerst had gehaakt maar uiteindelijk dat hebt uitgehaald om met het garen te kunnen breien.
    Brei je sowieso liever dan haken of vind je het allebei leuk om te doen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Marjan,
      Haken doe ik ook graag. In 2018 heb ik 14 babydekentjes gehaakt en daar wilde ik er nog een aantal van maken. Helaas ging dat niet meer met hetzelfde plezier. Ik ben in december meteen maar begonnen met breien i.p.v. haken en dat beviel goed.
      Hieronder vind je nog de link naar de gehaakte dekentjes.
      https://detantevantjorven.blogspot.com/2018/10/veertien-gehaakte-babydekens-voor.html

      Verwijderen
  5. De dekens zijn mooi geworden. Mooi dat je ze aan een goed doel schenkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat zijn de dekens prachtig geworden. Het goede doel zal er blij mee zijn. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Superleuk die dekentjes en dat voor een goed doel. Ik ben aan het leren breien op mijn leeftijd (59), dus echt nooit geleerd vroeger. Wil het zo graag goed leren om ooit zo'n mooi ingebreid vest te kunnen maken, maar ik vind het niet makkelijk. Eerst breisels zijn wel af vingerloze handschoenen, het Ascot sjaaltje en nu met de Sophiescarf bezig. Wol voor sokken ligt ook al klaar. Ondertussen gaat het quilten en borduren ook gewoon verder, tijd te kort. Weet je nog dat ik ooit zo'n mooi borduurpatroon ABC van je kreeg?
    Groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Coby, Leuk dat je leert breien en de eerste resultaten er al zijn. Dat vest zal wel lukken. Eerst oefenen met proeflapjes. Sokken breien is heel leuk. De hiel lijkt moeilijker dan het is. Ik heb voor onze jongste kleinzoon spiraalsokken gebreid, dan hoeft er geen hiel in. Van het ABC weet ik nog. Heb je dat inmiddels af? Ik wens je veel handwerkplezier!

      Verwijderen
  8. Wow liebe Willy total schön sind die beiden Decken geworden. Ich brauch abends auch immer eine kleine Decke mal um die Schultern und mal um die Beine. Mir gefallen beide Exemplare sehr gut, das hast Du gut gemacht.

    Liebe Grüße
    Kerstin und Helga

    BeantwoordenVerwijderen
  9. I congratulate you. You knitted wonderful blankets.
    I also picked up an old project from the floor and am going to finish knitting it - but first this week it's time to go skiing through the forest, directly from the patio door :-)) 6 days of wonderful snow. It's supposed to rain on Monday. So I use the time.
    A cheerful greeting goes to you. Viola

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik feliciteer jou. Je hebt prachtige dekens gebreid.
    Ik heb ook een oud project van de vloer gehaald en ga het nu afmaken - maar eerst ga ik deze week door het bos skiën, direct vanaf de terrasdeur :-)) 6 dagen heerlijke sneeuw. Maandag zou het gaan regenen. Dus ik gebruik de tijd.
    Een vrolijke groet gaat naar jou.
    Viola

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ah Willy wat een mooie dekentjes en mooie kleuren royal breid en haakt heerlijk. Leuk voor het goede doel dat voelt heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig zijn ze. Ik ben dol op ribbels, hoe het eruit ziet, hoe ze voelen, hoe fijn ze breien. En mooi dat je het garen zo toch hebt kunnen gebruiken. En heel fijn om weer iets van je te lezen. Dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Haha, ik zeg net, leuk je weer te lezen. Zie ik dat er nog een heleboel blogposts staan. Die ga ik dus nu lezen. Had ze even gemist :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Each winter I am crocheting blankets while watching tv I am doing one these days.
    I like your blankets. I got the wool from Action.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mir gefallen beide Decken sehr gut und das einfache Muster. Die graue Kombination muss ich mir merken.
    Beste Grüße
    Tina

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuke dekentjes, daar zullen een paar kinderen blij mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen