vrijdag 24 januari 2020

Kleiner wonen

In mei, één dag voor onze vakantie naar Denemarken, gingen we een appartement bekijken. We liepen er al een tijdje over na te denken om van een eengezinswoning te verhuizen naar een appartement, want sinds mijn ziekte (maart 2018) was ons huis te groot voor mij. In de vakantie namen wij het besluit om het appartement te kopen. Best spannend allemaal, maar het voelde als een goede beslissing. Een maand later stond ons oude huis te koop en binnen een week was dat verkocht. Van onze eengezinswoning naar het appartement betekende ook dat er veel spullen weggedaan moesten worden. Ik stortte mij op de verkoop. Via m-plaats ruimde dat snel op.


Toen we de sleutel van het appartement kregen, hadden we twee maanden de tijd om het helemaal naar onze zin te maken en dat is gelukt. Inmiddels wonen we er al weer enkele maanden en de laatste dingetjes zijn gedaan. We zijn al helemaal gewend en het bevalt ons goed. Met mijn gezondheid gaat het ook goed. Tot en met oktober heb ik nog chemotabletten en de controles zijn elke keer goed. 

26 opmerkingen:

  1. Wat fijn te horen al dat ruimen geeft ook uiteindelijk rust. Sterkte met je gezondheid en geniet van je nieuwe woonplek.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het belangrijkste is natuurlijk dat het goed gaat met je gezondheid, fijn!
    Verhuizen is altijd een hele klus (zowel geestelijk als fysiek), maar gelukkig hebben jullie dat nu achter de rug. Nu is de tijd daar om lekker te genieten van al het gedane werk en het nieuwe 'nest'. Ik wens jullie er heel veel geluk en mooie momenten toe!
    Oh ja, wat leuk al die kleine fotootjes bij elkaar! (al kan ik me voorstellen dat het moeilijk was om afstand te doen van sommige dingen...)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn dat jullie deze goede beslissing hebben genomen en dat het ook zo voelt. Ik wens je veel sterkte toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik wenst jullie heel veel geluk in je appartement.
    Fijn dat het nu allemaal weer een plaatsje heeft gevonden en makkelijk te onderhouden is.Ik wenst je het allerbeste met je gezondheid toe.
    Groetjes Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd met jullie nieuwe woning en veel liefde,gezondheid en geluk op deze nieuwe plek.
    Dat is allemaal wel heel vlug gegaan!Maar wel fijn dat het geen tijden te koop heeft gestaan en jullie ook iets hebben kunnen kopen waar je je weer thuis voelt.
    Goed weekend
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dag Willy,

    Een geruststelling en fijn om na lange tijd weer een blogpost van je te lezen.
    Jullie hebben in elk geval niet stil gezeten en gekozen voor de juiste verandering en beslissing om kleiner te gaan wonen.
    Speel ook wel eens met die gedachten omdat ik al jaren nog amper 5 minuten kan staan en lopen zonder pijn.Onlangs te horen heb gekregen dat nogmaals opereren een te groot risico met zich meebrengt en ik er slechter uit zal komen dan dat ik al ben.
    Ben nu bij pijnpoli onder behandeling en wordt er gezocht naar pijnbestrijding zodat de chronische pijnen draaglijk worden.
    Ben erg honkvast,enorm gehecht aan de buurt waar ik mijn hele leven al woon en dan nog maar te zwijgen over ons huis alle verzamelde spullen waar ik dan afstand van zal moeten doen.
    Zal er ook wel mee te maken hebben dat ik alle werzaamheden die ik kan uitvoeren zittend op mijn zadelkruk met wielen nog dagelijks kan uitvoeren en voor de boodschappen en verdere huishoudelijke werkzaamheden veel hulp heb van mijn man en dochterlief.

    Wens jullie veel woongenot en gemak in vast weer gezellig gemaakte appartement!
    En dat het met je gezondheid verder stabiel mag blijven!

    Fijn weekeind en lieve groet,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dag Willy,

    Wat fijn te lezen dat het goed met je gaat! En wat een verandering, heel veel woonplezier en alle geluk in je appartement!

    Hartelijke groet, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Beste Willy,
    Wat een klus hebben jullie geklaard zeg!
    Wij weten alles van verhuizen... deden het 3 keer over de grote Atlantische Oceaan.
    Ons huis is ook groot nu, een hele opgave en met name met de complete Rose Suite beneden, eigenlijk een tweede woning. Maar tot zover redden we het nog beiden al moet ik soms wat laten liggen omdat gewoonweg niet kán.
    Fijn je te lezen en ook fijn dat de verkoop van overbodige spullen goed gelukt is.
    Zo rest enkel nog de herinnering aan veel dingen, zoals voor zoveel in het leven.
    Heel fijn te horen dat je gezondheid goed gaat.
    Je bent een bewonderenswaardig persoon!
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fijn dat jullie het naar je zin hebben in je nieuwe huis ,altijd een heel ding verhuizen. Fijn dat je je ook goed voelt

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gefeliciteerd met je nieuwe woning. Fijn, dat je al gewend bent. Een goede tijd gewrnst op je n ieuwe plekje. Hart. Gr. Henny

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat heerlijk dat de uitslagen goed zijn. En wat een beslissing om je huis te verruilen, maar is een goede zet, zeker in jou / jullie geval. Heel veel geluk in jullie nieuwe appartement, we horen er vast nog wel eens wat over. Groet en goed weekend, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat fijn dat de controles iedere keer goed zijn. Je gezondheid is toch 1 van de belangrijkste dingen, waarmee veel staat of valt.
    En wat ook fijn is, is dat jullie al zo goed gewend zijn op de nieuwe woonplek.
    En van de spullen die je weg deed, heb je in ieder geval de foto's nog....en deze blogpost.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Fijn om weer van je te horen Willy, en dat je positief nieuws hebt.
    Veel geluk op de nieuwe stek.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Super om te horen dat het met de gezondheid goed gaat en erg leuk om weer een berichtje te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Fijn om te lezen dat alles goed gaat met je! En van groot naar klein wonen is altijd veel opruimen, maar het lucht ook op. Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Fijn te horen dat het goed met je gaat en we hopen natuurlijk meer van het appartement te zien. En gezellige mooie blogs natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. @Dank je wel allemaal, het is fijn om jullie lieve reacties te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zó blij je weer te kunnen lezen! Heel veel liefs en de àllerbeste wensen voor je gezondheid; zal voor je blijven bidden... 🌺

      Verwijderen
  18. Goed weer bij je te lezen. Veel geluk en jullie nieuwe woning en wat fijn dat het goed met je gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Lieve Willy....wat fijn om te horen meis ...geniet van jullie nieuwe huis....veel liefde gezondheid en geluk meis ....💕💕liefs Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat fijn om te lezen! Opgeruimd en met goede moed verder. Veel geluk met jullie woonplek. Liefs en groeten van Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een verandering en daar gaat ook een heleboel energie in zitten! Ik hoop dat jullie genieten op je nieuwe woonplek...

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hei Willy! To sell your house was a big step, I am sure, but changes can also be good! I'm glad that your health has improved, and wish you a happy 2020! Hugs, Cathrine :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat geweldig je weer te zien in de blogwereld...en hoe fijn dat het goed gaat ..Wens je mooie dagen tegemoet X

    BeantwoordenVerwijderen
  24. We made this same decision Willy. Two years ago we sold our home and moved into an apartment and do not regret it. Good for you! I am so happy to hear that you are doing well my friend.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Heerlijk om weer bij je te lezen én te horen dat het tot nu toe goed met je gaat! Al zal de stap om te verhuizen wel lastig zijn geweest....

    BeantwoordenVerwijderen