zaterdag 25 januari 2020

Onze pluktuin op het landgoed - Marieke Nolsen

Het is de titel van het nieuwe boekje van Marieke Nolsen. Ik volg haar blog al jaren en geniet altijd van haar tuinfoto's, bloemdecoraties en tuinreizen. Haar tuin bevindt zich op landgoed Den Treek-Henschoten in Leusden. Marieke tuiniert hier al zo'n 15 jaar. Drie jaar geleden werd er ook een op Engeland geïnspireerde pluktuin aangelegd. Deze tuin is voor eigen gebruik. Er groeien kleurrijke 1-jarigen en Dahlia's. Een aantal keren per jaar is de tuin opengesteld voor bezoekers. Ik wilde de tuin van Marieke graag bezoeken tijdens het Dahlia Spektakel op 31 augustus en 1 september (2019). Het stond al heel lang in mijn agenda, maar helaas waren we niet in de gelegenheid om te gaan. Ik bestelde het boekje en ontving het op een regenachtige dag. Heerlijk om zo'n boekje met veel kleurrijke foto's dan door te bladeren. Marieke beschrijft uitgebreid haar pluktuin, vermeldt de namen van de bloemen, geeft praktische tips en laat zien hoe ze bloemen schikt.



Het Dahlia Spektakel op 29 en 30 augustus 2020 staat inmiddels al weer in mijn agenda genoteerd. Daarnaast heb ik ook meteen maar het Bloembollenweekend Midden Nederland op 25 en 26 april 2020 genoteerd. Ik verheug mij er al op.

Informatie:
https://mariekenolsen.blogspot.com/2019/08/mijn-nieuwe-boekje-onze-pluktuin-op-het.html
https://www.mariekenolsen.nl/
https://mariekenolsen.blogspot.com/

12 opmerkingen:

  1. Ik keek even op haar blog en oh wat ziet het er daar prachtig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel voor de tip, hier kan ik mij het hele weekend wel mee vermaken, wat een prachtige plaatjes van bloemen en vazen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk, noteren helpt niet voor mij, ben dan op vakantie. Hopelijk kan je er dit jaar heen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk en zo'n mooie plek, de Treek. Vaak gefietst toen we in Amersfoort woonden ...

    Fijn weekend en groetjes, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beste Willy,
    Fijn om zo van haar boekje genoten te hebben en dit jaar kunnen jullie er echt naar toe leven en het ook daadwerkelijk gaan bezien en bewonderen!
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het lijkt mij geweldig om die tuin eens een bezoek te brengen.
    Ook geweldig om te lezen dat jullie een geweldig fijn nieuw huis hebben gevonden ik wens jullie een hele lange en fijne tijd toe in dit nieuwe onderkomen.
    Veel plezier.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja,Willy altijd weer genieten van de bloemrijke blogposten van Marieke,echt een lust voor het oog.
    En het kan niet anders dan fantastisch zijn om haar sfeervolle tuin op het landgoed te bezoeken.
    Hoop dat het jou dit jaar gaat lukken en kan me nou al verheugen op de daar gemaakte foto's.

    Lieve groet,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo'n boekje is natuurlijk heerlijk om in te bladeren, maar ik hoop voor jullie dat jullie de tuin en de prachtige bloemen dit jaar wél kunnen bezoeken 👍🏼

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig, inspirerende blog! En laat de pluktuin nu in de nieuwe woonplaats van onze dochter en schoonzoon liggen ;-) Wij houden ook erg van dahlia's. Een adres om te onthouden. Groetjes, Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dankjewel...ga er zeker heen.(misschien zien we elkaar daar)..en ik begin vandaag maar eens met haar blog te bezoeken !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een fijne tip! Ben bang dat mijn buxus de tweede aanval van motten niet overleefd heeft en ik op zoek moet naar een oplossing. Kan dus wel wat inspiratie gebruiken! Wil het dan gelijk wat onderhouds vriendelijker maken, heb door alle malaise minder tijd voor de tuin gekregen.

    BeantwoordenVerwijderen