donderdag 30 januari 2020

Veere daar moest je geweest zijn

















"Veere daar moest je geweest zijn", zo heette de tentoonstelling die vorig jaar te zien was in Museum Veere - locatie Schotse Huizen aan de Kaai. Vele kunstenaars verbleven van 1892 tot 1992 in Veere en lieten zich inspireren door het stadje en de omgeving. Ik wilde de tentoonstelling graag zien en zo togen wij naar Veere. In 2012 bezochten we Veere ook en vonden het toen al een leuk stadje. Er was volgens ons weinig veranderd. Het viel mijn man wel op dat de beelden van het stadhuis waren verwijderd. Bij het museum kregen we te horen dat deze beelden, die op de plaats stonden van de originele beelden, ook in slechte staat waren. De plekken zullen leeg blijven. Na het bezoek aan de tentoonstelling wandelden we nog enige tijd door Veere, namen een kijkje bij een aantal winkeltjes en zaten heerlijk op een terras. Het was fijn om weer in Veere geweest te zijn.




















Informatie:
https://museumveere.nl/
https://www.vvvzeeland.nl/nl/eilanden/walcheren/veere/
https://detantevantjorven.blogspot.com/2012/09/veere.html

9 opmerkingen:

  1. Mooi is het in Veere--al heel lang geleden dat we daar geweest zijn.
    Fijn om weer je berichten te lezen.
    Gezellige avond
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige gebouwen, maar zeker ook weer mooie foto's die je hebt gemaakt. Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig stadje. Ik krijg gelijk zin om er ook eens heen te gaan.
    Maar nu heb ik het ook een beetje gezien. Leuk1

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is lang geleden dat ik daar was. Zoveel leuke plaatsen op de Zeeuwse en zuid-Hollandse eilanden. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beste Willy,
    Een heel charmant en intiem stadje met véél mooie cultuur.
    Het Zeeuwse heeft wel wat, ook de sieraden en de hoofdbedekking.
    Mooie foto's en jullie troffen ook geweldig weer!
    Jámmer dat de beelden van het stadhuis niet meer terug komen. Is het onmogelijk om te restaureren?!
    Bedankt voor deze prachtige aflevering van jullie interessante en altijd leerzame trips.
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is zeker een leuke plaats! Wij stonden er ooit tegenover op een camping

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je foto’s zijn prachtig, Willy. Ik ben er nog nooit geweest maar ga het zeker een keer bezoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O wat mooi! Ik ben er één keer geweest, maar als ik dit zie, wil ik weer terug! En dan ook met dit weer ;)

    Groetjes, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Veere, daar moet je zeker geweest zijn.
    En dat zijn we, in 1989, en in 2018. Ik herkende het meteen weer (man daarentegen niet) en het doet mij aan Denemarken denken.

    BeantwoordenVerwijderen