zondag 4 oktober 2020

Bad Munstereifel

Bad Munstereifel is een mooi middeleeuws stadje. Er staan nog stadspoorten en de stadsmuur is ook behouden gebleven. Daarnaast is het centrum van Bad Munstereifel een groot City Outlet. Als je van shoppen houdt kun je hier je hart ophalen. Wij struinden er al vroeg rond en het was nog rustig in de straatjes. De drukte zou later op de dag nog wel komen, maar toen waren wij alweer weg. Wij vonden het een leuk stadje om te bezoeken. Zanger Heino woont trouwens  in Bad Munstereifel. Ik had mijn moeder een handtekening beloofd, maar we hebben hem niet gezien. Het Heino Café hebben we niet bezocht.
























Informatie: 
https://www.bad-muenstereifel.de/tourismus-freizeit/
https://www.cityoutletbadmuenstereifel.com/

14 opmerkingen:

  1. Welch ein schöner Spaziergang...
    Ich liebe diese alten Städtchen.
    Vielen Dank für´s Mitnehmen.
    Liebe Grüße von
    Heike

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weer mooie foto’s en een mooie omgeving. Jullie hadden ook goed weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk die mooie oude plaatsjes in Duitsland. Hebben zoveel sfeer. Vind het altijd weer een verrassing. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bad Münstereifel ist so schön. Danke dir sehr fürs Mitnehmen auf diesen Spaziergang
    Liebe Grüße
    Tina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi om te zien die oude vakwerkhuizen. Het heeft altijd iets knus over zich. Een prachtig stadje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Beste Willy,
    Ja, Bad Münstereifel heeft heel wat van mijn voetstappen in de afgelopen 53 jaar dat ik er regelmatig kwam.
    Ook nam ik mijn ouders vaker mee om hier te wandelen, om de stadsmuren heen en zo. Sinds het veranderd is in een Outlet vind ik het niet meer zo'n charme hebben... Het zij zo! Kocht er nog Lindt pure chocolade in de outlet voor Papa, voor Vaderdag en zo om mee te nemen tijdens bezoek. De àllerlaatste voor hem... Bovenin mijn blog rechts bij search kun je Bad Münstereifel intikken en zie je de posten.
    Fijn dat jullie er ook waren!
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke plaats. Die foto's van de daken tegen dat bosgebied, heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie plaatjes! Mijn ouders komen dan ook graag in Duitsland, wel een paar keer per jaar. En ik begrijp dat!

    Jij ook een fijne week, Willy!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jullie hebben genoten van het bezoek en ik van de foto's. Prachtig dank je wel.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh das sieht herrlich aus. Ich liebe solche Fachwerkhäuserstädtchen sehr aber das kommt sicherlich auch daher, dass ich aus einer komme, denn geboren und aufgewachsen bin ich ja in Nürnberg und das hat sehr viele Fachwerkhäuser :-)). Ich freue mich immer wenn ich so schöne Orte entdecke und auch dieses Städtchen werde ich mir merken und vielleicht auch irgendwann mal besuchen dürfen. Danke fürs Mitnehmen.

    Herzliche Grüße
    Kerstin und Helga

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijke sfeer daar en zoals altijd mooie foto’s Willy!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. das muss ja wirklich eine sehr schöne stadt sein! so viele fachwerkhäuser, alte mauern und noch dazu ein bach mitten durch den ort. ich kann verstehen, dass ihr euch dort wohl gefühlt habt!
    liebe grüße
    mano

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooi plaatsje en mooie plaatjes, jammer dat jullie Heino niet tegenkwamen ;-) Groetjes, Sandra

    BeantwoordenVerwijderen