dinsdag 27 oktober 2020

Kalebassenkraampjes

De kraampjes met kalebassen vind ik altijd leuk. Ik heb er de laatste weken ook een flink aantal gezien. Helaas heb ik maar van twee kraampjes foto's gemaakt. Deze foto's zijn van begin oktober. De meeste kraampjes zullen inmiddels wel leeg zijn of in ieder geval flink uitgedund. Veel van de kalebassen hebben een plekje in huiskamers en op tuintafels gekregen. Ik kreeg van mijn dochter een tas met kalebassen. Zij vertelde niet dat er een kalebas met stekels bij zat. Ik schrok dus even toen ik het oppakte. Ze liggen nu op een schaal uitgestald.






13 opmerkingen:

  1. Leuk zijn ze Willy.

    Je hebt er mooie creaties mee gemaakt.

    Mooi dag en groet,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het staat wel erg gezellig al die kraampjes met pompoenen. Nooit geweten dat er kalebassen zijn met stekels.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Willy,
    oh, ich liebe solche Kürbisstände. Man ist immer wieder überrascht, wie viele verschiedene Sorten an Kürbissen es gibt.
    Hab noch einen schönen Tag.
    Liebe Grüße
    Tina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Altijd leuk om verkoopstalletjes langs de weg tegen te komen.
    Het viel me laatst op toen we door Noord-Holland toerden dat er daar zoveel te vinden zijn.
    Vond er zelfs een kaart van waar je ze in Nederland overal kan vinden

    https://www.verkoopstalletjes.nl/

    Pompoenen en kalebassen geven binnen en buiten het ultieme herfst sfeertje weer.
    En wat te denken van al smakelijke pompoengerechten die op internet te vinden zijn

    Fijne dag,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Is zo’n vrolijk gezicht, een uitstalling met Kalebassen. Toen wij in augustus in Mander wandelden, stond er al een platte boerenkar met kalebassen en pompoenen langs de weg. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Pompoenen, ik heb er helemaal niks mee, en meestal met de foto's ervan ook niet. Al dat oranje.... maar jou 2e foto in dit bericht vind ik wel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk zijn ze toch met al die mooie kleurtjes. Buiten maar ook binnen staat het zo gezellig.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Beste Willy,
    Wat een kleurige uitstalling heb je gefotografeerd.
    Ja, het luistert de herfst wel heerlijk op met extra kleur.
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het staat zo gezellig de kramen met de gele,oranje en groene pompoenen en kalebassen langs de weg. Het vrolijkt een grijze najaarsdag helemaal op.
    Heb ook nog nooit gehoord van een pompoen met stekels.
    Geniet van je schaal met pompoenen.
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jaaaa, dat staat altijd heel gezellig. Ooit heb ik ze wel eens in de tuin gehad en er lang plezier van gehad. Maar uiteindelijk wordt het wel een vieze bende..

    BeantwoordenVerwijderen
  11. So schön dekoriert, ja das gefällt mir auch. Ich mag Kürbisse sehr, gerade habe ich die Gabel hingelegt denn wir hatten Spagetti mit Kürbissoße sooooo lecker sag ich Dir♥ Bleib gesund!

    Herzliche Grüße
    Kerstin und Helga

    BeantwoordenVerwijderen
  12. an diesen ständen hätte ich auch immer halt gemacht! diese wunderschönen formen und farben haben es mir sehr angetan!! und deine dekoration auch, denn es wirkt so gemütlich!!
    liebe grüße
    mano

    BeantwoordenVerwijderen