maandag 30 augustus 2021

Carolien op vakantie



Het boek 'Carolien op vakantie' van de schrijver/illustrator Pierre Probst dateert uit 1968. Ik kreeg het tijdens mijn jeugd. De bladenman kwam wekelijks een tijdschrift bezorgen. Toen ik een keer ziek was, mocht ik van mijn moeder een boek uitzoeken. Het werd het boek van Carolien. Het verhaal en de prachtige illustraties vond ik geweldig. Carolien en haar vriendjes beleven mooie en spannende avonturen in Europa. Omdat ik ziek was, miste ik de lessen op school, maar het boek was een leuke en leerzame aardrijkskundeles. Het boek had ik niet meer in mijn bezit, maar via internet heb ik een tweedehands exemplaar kunnen kopen. Er zijn meerdere boeken over Carolien en haar vriendjes. Ik ben benieuwd of jullie de boeken kennen.


14 opmerkingen:

  1. Leuk dat je een exemplaar hebt kunnen kopen! Ik ken de boeken niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee, ik ken deze boeken niet, ik was er toen al te oud voor.
    Zo ging dat vroeger hè? Als je een tijd ziek was kreeg je geen bijles van school.
    Ik ben in de derde klas ook eens lang ziek geweest, bleef gewoon zitten, daar zaten ze vroeger niet mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I know Caroline I had one of these books during my childhood and they were very nice.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ken de Carolien-boeken niet, maar de stijl van de tekeningen herken ik wel, ook bij ons kwam de tijdschriftenman (mevrouw in ons geval) elke week de tijdschriften brengen, en 1 keer in de x tijd afrekenen. Ze had dan ook boeken bij zich, en bijvoorbeeld het Tina zomer- of winterboek.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ken het niet, maar ik was te oud toen dit boek uitkwam, andere interesses, haha. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Niet bekend maar ik las dat soort boeken dan ook niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nee ik ken ze niet, maar de tekeningen zijn geweldig leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nee, ik ken het boek van Caroline niet.
    Het klinkt echter erg goed en ik hou van de hoes.
    Ik ben geboren in 1968, het is lang geleden.
    Groetjes
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Beste Willy,
    Ja, zulke oude boekjes zijn soms nog verbazend terug te vinden.
    Nee, ik kende het niet, zeker niet van de schoolperiode, maar jij bent jonger.
    Het heeft wel erg veel indruk op je gemaakt want je zou nu zelf zo'n boekjes kunnen schrijven, maar dan wel met èchte en pràchtige plaatjes!
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Willy,
    nein, ich kenne diese Bücher nicht, aber sie sind bezaubernd und erinnern mich an meine Kinderbücher die im gleichen Stil waren.
    Liebe Grüße
    Manu

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik denk dat ik het wel gelezen heb, maar zeker weten doe ik het niet. Maar ik verslond boeken in mijn jeugd, alles uit de bibliotheek heb ik gelezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Deze boeken ik niet want die las ik toen niet meer op 20 jarige leeftijd.
    Heb in mijn jeugd veel boeken gelezen van de Vijf van Enid Blyton. Denk dat dit boek ook iets in die geest is.
    Gezellige dag, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik denk niet dat ik het gelezen heb. Maar ik was lid van de bieb, en heb veel gelezen. Misschien gewoon vergeten. Leuk dat je het boek weer kocht, zo ga je lekker even terug in de tijd.

    BeantwoordenVerwijderen