dinsdag 4 april 2023

Een wandeling bij Kasteel Surenburg, Hofladen Junge Bornholt, Bauernhof-Café Holtkamp's Deele

Op de laatste dag van onze vakantie in Riesenbeck maakten we daar 's morgens nog een wandeling op het landgoed van kasteel Surenburg. Het kasteel was privé, dus we bleven aan deze kant van de gracht. De rood met geel geschilderde duiventil en luiken van de bijgebouwen vonden wij mooie kleurrijke accenten. 








Bij boerderijwinkel Hofladen Junge Bornholt in Riesenbeck deden we nog wat boodschappen. Op het grasveld stonden bijna levensgrote silhouetten van Jozef en Maria. 


's Middags reden we naar Ibbenbühren, om bij Bauernhof-Café Holtkamp's Deele koffie/thee te drinken met iets lekkers. We hadden daar meer bezoekers verwacht, de eigenaresse ook, maar het bleef bij ons tweetjes. 




Informatie:
https://www.muensterland.com/nl/toerisme/onderwerpen/avontuurlijke-regio/kastelen-en-paleizen-in-het-munsterland/kasteel-surenburg/
https://junge-bornholt.de/
https://holtkamps-deele.de/

2 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig kasteel, ik zie dat zelfs de brugleuning in kleur is aangepast.
    Jammer dat jullie de enige klanten waren in het Bauernhof café, de ruimte is sfeervol.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk even nog wat winter-kerstbeelden. Je moet weten ik ben een wintermens. Hou van alles wat met winter te maken heeft en dan nog in de Kersttijd ook helemaal. Bovendien ben ik een Duitsland fan dus ja deze plaatjes maken mij blij. Zal het komen omdat ik 1-12 geboren ben en Breitner heet?? Mijn kinderen zeggen mam je bent in het verkeerde land geboren. Nou wie weet? Maar ook dit blog verhaal spreekt me dus weer ontzetten aan, dank
    Fijne dag, groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen