maandag 25 maart 2024

Craft! Now - CODA Museum

De tentoonstelling Craft! Now in CODA Museum (Apeldoorn) onderzoekt met het werk van tien hedendaagse kunstenaars wat de betekenis is van handwerk en vakmanschap in de beeldende kunst. Ik hou van handwerk en kunst, dus ik verheugde mij op de resultaten. Gisteren bezochten we deze tentoonstelling. Als eerste namen we plaats bij de video. Hierin stelt Rianne Groen, conservator moderne kunst en vormgeving, de tien kunstenaars voor en vertelt over hun manier van werken. Met deze informatie begaven we ons langs alle kunstwerken. Het was verrassend en inspirerend om te zien. Mijn favorieten zijn het borduurwerk van Klaas Rommelaere en het tuftwerk van Sanne Bax. Maar het werk van de anderen heb ik ook bewonderd. Sinds gisteren kijk ik met andere ogen naar parasoldoeken, autostoelbekleding, vloermoppen, stro, touwen en oude kleding, 




Klaas Rommelaere






Sanne Bax



Joana Schneider


Wouter Paijmans


Narges Mohammadi


Sara Bjarland



Thomas Trum


Koen Taselaar


Susanna Inglada


Tanja Smeets





Informatie: 
tot en met 14 april 2024
https://www.coda-apeldoorn.nl/nl/agenda/craft-now


6 opmerkingen:

  1. ...sehr bunt, sehr modern, das würde ich mir wirklich gerne mal in Realität anschauen!
    Vielen lieben Dank für die Eindrücke
    LOVE
    Gabi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Willy,
    was für eine interessante Ausstellung. Danke dir sehr fürs Zeigen.
    Liebe Grüße vom Niederrhein
    Tina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow liebe Willy, das ist ja mal eine besondere Ausstellung. Da wäre ich auch hingegangen. Super dass wir hier ein paar Eindrücke davon von Dir bekommen haben.

    Liebe Grüße
    Kerstin und Helga

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig. Wat kleurig. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi, ik ben er ook geweest en vond het prachtig. Tevens hingen in de bibliotheek borduurwerken oa van Afke Wullink. Hart. Gr. Henny

    BeantwoordenVerwijderen