woensdag 22 april 2015

's Avonds op de fiets

Het is fijn om 's avonds nog even de fiets te pakken en een tochtje te maken in de omgeving. De éne keer fietsen wij in het bos en de andere keer door de weilanden, of een combinatie van beide. Het is hier allemaal vlakbij. Gisteravond trok ik een dun vestje aan, maar dat was toch iets te fris. Gelukkig had ik nog een warmer vest in de fietstas. Het fototoestel gaat ook weer iedere avond mee, want ik kom gegarandeerd iets moois tegen als ik het thuis laat liggen. Zoals bijvoorbeeld vorige week, toen zag ik twee bontgekleurde lammetjes, zo'n prachtig gezicht, maar helaas had ik mijn fototoestel niet bij de hand. Een paar avonden later zijn wij er nog eens langs gefietst, maar toen stonden ze helemaal achter in de wei. Gisteren fietsten we langs een ander bontgekleurd stel, een merrie en haar veulen, en zagen we ook reeën en Brandrode runderen, luierende schapen, bermen bezaaid met bosanemoontjes en weilanden met zeeën van pinksterbloemen.















22 opmerkingen:

  1. Inderdaad een hele mooie omgeving. Het strand ontbreekt, maar verder heb je een behoorlijk divers landschap. Mooie plaatjes hoor.

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat is het daar mooi zeg bij jullie in de buurt, alweer zo'n mooie foto's!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooie omgeving maar...... waar was je nou ??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Albèrtje, dit is in de driehoek Apeldoorn - Arnhem - Zutphen.

      Verwijderen
  4. Ja, je woont in een prachtige omgeving!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. What lovely pictures you have taken. Thank you for sharing your world.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een lieve en mooie foto's Willy en wat wonen jullie landelijk, echt fantastisch !
    Liefs en een fijne week.
    Mapi

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig!!! Het lijkt wel alsof de omgeving van een ander altijd mooier is dan die van jezelf...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig....zo'n weiland met pinksterbloemen! Waarom heten ze eigenlijk zo, weet jij dat? Ze zijn altijd al uitgebloeid tegen de tijd dat het pinksteren is!
    Wat heerlijk om 'avonds zo'n fietstochtje te maken en dan zoveel moois tegen te komen!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige foto's, al die Pinksterbloemen die nu ineens bloeien vind ik zo geweldig en dan dat veulentje.....wat een moois kun je zien op zo'n avondlijk fietstochtje.
    Groet, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heerlijk om zo s'avonds nog te fiesten ,
    vooral nu het wat langer licht is ...
    Mooie omgeving en ook hele mooie foto's ..
    De foto's met het veulentje zijnwel heel lief .
    Een lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat heerlijk dat jullie 's avonds nog samen gaan fietsen! Vooral in zo'n mooie omgeving, prachtig die bosanemonen en pinksterbloemen!
    Ik probeer mijn Houtman wel eens mee te krijgen, maar die vindt fietsen maar iets onnatuurlijks.
    Dan zucht ik maar weer en ga alleen op pad.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Beste Willy,
    En zoveel moois als dag-afsluiting?! Wat een genot zo door het groen te kunnen fietsen met veel te zien onderweg.
    Lammetjes zijn wel het allerleukste als baby-animals volgens mij. Jonge veulentjes zijn ook geinig.
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dit is een heerlijk jaargetijde, wat is er veel moois te zien onderweg!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtig tochtje, bedankt dat je je fototoestel mee had. Kunnen wij mooi even mee genieten! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Op en top landelijk!
    Heerlijk om zo even te fietsen!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh wat leuk, onze buren hebben ook een bontgekleurd paard en dito veulentje, ik kan ze uit mijn woonkamer zien lopen, zo prachtig! Wat woon je daar mooi zeg, heerlijk om daar een tocht te maken!
    Groetjes, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat heb je weer prachtige foto's, je bent gezegend met zo'n schitterende natuur. Zeker op de fiets kom je mooie plekken tegen. Heb weer genoten.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh, wat heerlijk! Die pinksterbloemen en dat hertje.. zucht, wat is ons landje toch mooi! En heerlijk dat we weer mee mogen fietsen Willy! Ik moet wel lachen om het herkenbare feit dat als je je camera niet bij je hebt, je daar altijd spijt van krijgt, hihi! Ook dat heb ik dat al zo vaak bij de hand gehad! Altijd meenemen dus!! Lieve groet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat laat je mij toch altijd genieten van al het moois, dat jij op jouw pad tegenkomt!
    Dank je wel!
    Lieve groet,

    Jeanneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooi is het daar bij jullie in de omgeving! Fijn dat het 's avonds weer langer licht is en dat de temperatuur weer wat aangenamer is als je dan nog even gaat fietsen.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooie foto's! Lekker dat het weer kan, 's avonds er nog even uitgaan. Zou ik nu ook eigenlijk moeten doen, maar ik loop zo achter met lezen... toch weer die neiging alles bij te willen houden ;)

    BeantwoordenVerwijderen