zondag 13 augustus 2017

Hampstead

Wij willen volgend jaar graag op vakantie naar Engeland. Ik ben mij al hier en daar aan het oriënteren. Het boek van Susan Branch 'A Fine Romance - Falling in love with the English Countryside' heb ik ook bij de hand. Susan heeft op haar website een Engeland bijlage geplaatst, daarin worden allerlei websites vermeld. De website van de National Trust was mij al bekend en daar heb ik veel informatie gevonden voor het bezoeken van kastelen en tuinen. Ik kwam er een bericht tegen over onderstaande film. De filmopnames werden gemaakt op Hampstead Heath en Hampstead Village, en bij een mooie cottage aan de Theems op het landgoed Cliveden. Vanaf 17 augustus in Nederland in de bioscoop.

https://www.nationaltrust.org.uk/features/hampstead-comes-to-cliveden
https://www.nationaltrust.org.uk/cliveden
http://detantevantjorven.blogspot.nl/2014/01/a-fine-romance-falling-in-love-with.html


De Amerikaanse weduwe Emily Walters (Diane Keaton) woont aan de rand van Hampstead Heath, een groot park in Londen. Na de dood van haar man lukt het maar niet om haar leven op te pakken, ondanks de hulp van haar zoon Philip (James Norton). Haar leven krijgt een verrassende wending wanneer ze Donald (Brendan Gleeson) ontmoet, een dakloze man die in Hampstead Heath woont. Terwijl ze hem helpt in zijn strijd tegen de projectontwikkelaars die hem het park uit willen werken, maakt haar verdriet langzaam weer plaats voor liefde.


Hampstead is gebaseerd op een waargebeurd verhaal en laat op charmante en grappige wijze zien dat liefde kan ontstaan op de meest onverwachte plekken. Het bewijst voor eens en altijd dat leeftijd geen barrière hoeft te zijn voor een tweede kans!


13 opmerkingen:

  1. Zal eens een bioscoop-bon vragen aan mijn zoon, hij wilde mij nog een verlaat cadeau geven, dit is precies waar ik van hou ;-)
    Fijne week en bedankt voor je berichtje op mijn blog, het museum in Vaassen is klein , wel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Engeland is mijn favoriete (vakantie)land. Het boek 'A fine romance' heb ik ook gelezen en die film......speelt zich af op Hampstead Heath, daar heb ik ooit gepicknickt met mijn dochter toen ze in Engeland werkte.
    Leuk, leuk, leuk, ik wens je heel veel plezier met je oriëntatie en voorbereidingen, het duurt nog even voor je gaat.
    Groetjes, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Janneke, prachtige plek voor een picknick. Ik ga het ook op mijn lijstje noteren en heb het meteen aangepast.

      Verwijderen
  3. Heerlijk Engeland is ook onze favoriete vakantieland.
    Heb je voorkeur voor een bepaalde streek? Het noorden is minder bezocht door Nederlanders en daar gingen wij de laatste jaren steeds heen.
    Kijk maar bij Norhumberland en het Lakedistrict is ook mooi maar erg toeristisch. Yorkshire is ook mooi en genoeg te zien.
    Ben benieuwd waar jullie heengaan op vakantie. Succes met het uitzoeken
    Gezellige dag
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Truus, het lijkt me mooi om in East Sussex en Kent te beginnen. Het overige deel volgt dan hopelijk. Op google maps geef ik de te bezoeken plekken aan met een sterretje, het raakt al behoorlijk vol.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel Engeland is mooi hoor en genoeg om te zien.
      Maar vanwege de vele toeristen zijn we meer naar het noorden gegaan.
      Succes met je speurtocht naar mooie plekjes.

      Verwijderen
  5. Lijkt me een geweldige film en leuke voorbereiding op jullie reis! Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De film lijkt me leuk en uit ervaring weet ik dat Engeland fantastisch is! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ongeveer 20 jaar geleden zijn wij ook in Engeland geweest, vooral Kent en omgeving. Geweldige vakantie gehad, het zit er voor ons niet meer in om veel te reizen. De ongemakken overheersen, het was altijd nog eens de bedoeling geweest om er heen gaan.Gelukkig heb ik nog veel andere dingen waar ik van kan genieten!
    Veel succes met je voorbereidingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Engeland is prachtig! Ook zijn er veel romans die daar (deels) zich afspelen zoals van Santa Montefiore en momenteel lees ik "het dameskapper van Chillbury". Prachtig!
    Het boek "a fine romance" is ook zo mooi, dat heb ik gekocht nav dit blog. Veel plezier met de voorbereidingen voor de reis naar Engeland.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Beste Willy,
    Ja, een humoristische film lijkt dat te zijn! Nou ja, leeftijd komt op latere leeftijd wel wat nadrukkelijker naar boven drijven... Dat merken we nu ook. Als we gaan fietsen moet ik vaak afstappen zodat mijn bíjna tweeëntwintig jaar oudere echtgenoot weer bij komt. Een ander tempo dus! En, na een quadruple bypass moet ik toegeven; dus dat is ook een feit.
    Engeland is altijd een pracht land voor tuinen en voor oudheid. Veel om van te genieten. Wij zijn er voor ons werk vaak geweest, niet echt als tourist... maar toch genoten!
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen