donderdag 21 september 2017

Museum Klooster Walkenried en koorgezang in de kruisgang






Op een zondagmorgen, eind augustus, iets voor elf uur, arriveren we bij het Museum Klooster in Walkenried in de Harz. We zijn op deze zondagmorgen één van de eerste bezoekers voor het museum. Een gedeelte van het klooster is nog afgesloten i.v.m. een kerkdienst. We begeven ons naar het tentoonstellingsgedeelte. Daar vinden we uitgebreide informatie over de geschiedenis van het voormalige Cisterciënzerklooster. Als we aan het einde van de tentoonstelling weer terugkomen in de gangen van het klooster, is het daar inmiddels druk. Vanaf twaalf uur zijn er in de kruisgang optredens van verschillende koren. We schuiven aan op de banken om naar een aantal optredens te luisteren. 















Informatie: http://www.kloster-walkenried.de/

5 opmerkingen:

  1. Dag Willy,

    Goh wat mooi! Dank voor het delen, heb ervan genoten ...

    Fijne dag en groetjes, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt met je foto's helemaal de sfeer in het klooster goed weer gegeven --prachtige sfeerbeelden.
    Goed weekend
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Walkenried niet bezocht wel een paar keer door heen gereden. Vast mooi zo'n concert. Gr. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Willy ...ik heb al een tijdje niet meer geblogd
    en nu ik je mooie foto's weer zie ..realiseer ik me wat ik veel
    gemist heb ...ik ga snel ook je vorige blogjes bekijken ...
    Dat wordt dubbel genieten ...heel veel liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig! Wij zijn regelmatig in de buurt geweest, maar hebben het nog steeds niet bezocht (i.v.m. de hond). Dankjewel daarom voor jouw foto's!

    BeantwoordenVerwijderen