donderdag 18 oktober 2018

Veertien gehaakte babydekens voor Albanië

Eerst even een korte update over mijn gezondheid. Op 25 en 26 juli (2018) onderging ik de laatste twee chemo's. Na een verblijf van twee dagen in het ziekenhuis mocht ik  naar huis. Heel erg fijn. Ik moest wel rustig aan doen, want mijn weerstand ging naar beneden. Helaas kreeg ik na twee weken last van een bacterie. Ik werd opgenomen in het ziekenhuis en kreeg antibiotica. Na een week mocht ik naar huis. Half september heb ik een derde beenmergpunctie gehad en de uitslag was goed. Afgelopen maandag waren de bloedwaarden ook goed en ben ik gestart met chemo-pillen die ik de komende twee jaar zal moeten innemen. 



Nu naar de veertien babydekens. In januari ben ik begonnen aan de eerste babydeken. Tijdens het verblijf in het ziekenhuis en ook thuis, was het haken van babydekens een fijne afleiding. Het patroon van de open chevrons (nummer 182) komt uit 'De haakbijbel'. De zevende deken heeft het patroon van de Larksfootstich (zie zijkolom blog). De veertien babydekens zijn verstuurd naar de Lappendekensclub en zijn bestemd voor Albanië. 
(https://delappendekensclub.blogspot.com/2018/10/heel-veel-moois-voor-albanie.html)


Informatie: https://delappendekensclub.blogspot.com















De babydeken op onderstaande foto is al weer een begin voor een volgend pakket. Ik haakte het vorige week tijdens een vakantie in Aalten. 


19 opmerkingen:

  1. Hallo Willy
    Wat ontzettend fijn om weer een blogje van jou te lezen en te lezen hoe het in de afgelopen tijd met jou is gegaan en hoe het nu gaat.
    Nog twee jaar pillen slikken is niet zo eenvoudig maar als het is om het lichaam gezond te houden zul je het er graag voor over hebben.
    Prachtig om te zien hoe je ondanks je eigen zorgen de afgelopen tijd bezig bent geweest om iets te maken voor een goed doel. Wat zullen veel moeders blij zijn om iets te ontvangen wat met liefde is gemaakt.
    Ik wens je alle goeds toe en hoop dat het goed met je gaat en wij in de toekomst niet meer zo heel erg lang hoeven te wachten op een positief blogje van jou.
    Liefs
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Al die mooie dekens zijn een positief resultaat van deze ingrijpende periode. Het haken zal je zeker afgeleid hebben. Creatief bezig zijn is leuk en geeft andere gedachten, je bent dan niet: "die zieke mevrouw", maar je bent: "die mevrouw, die iets moois voor mij en mijn kindje gemaakt heeft".

    Het is fijn weer iets van je te horen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Willy I am praying for you. I wish you well.
    I am amazed by your beautiful blankets!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn om een goede uitslag te krijgen. Hopelijk ga je nu weer lekker opknappen.
    Heerlijk dat je afleiding had in je haakwerk.
    Ik vind je dekens prachtig geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat prachtig dat je de baby dekens maakt en ik kan mij goed voorstellen dat het voor afleiding zorgt Heel veel sterkte met je verdere herstel

    Groet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een moeilijke tijd met nu positieve berichten, maar nog een tijd te gaan.
    Sterkte en goede moed
    Prachtige dekens gehaakt, fijn weer een blogpost te lezen.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie dekens, zullen ze blij mee zijn. Succes met je laatste loodjes gezondheid en houd vol!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goed weer van je te horen en wat een fantastische dekens!!!
    Ik hoop dat je geen of zo min mogelijk bijwerkingen hebt van de pillen en dat ze hun werk goed doen!
    Liefs,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een heftige tijd heb je doorgemaakt maar wat fijn om weer een blogje van je te lezen. Wat ontzettend mooi zijnje dekens geworden dat geeft voldoening om bezig te blijven en dat voor een goed doel heel veel sterkte voor de komende tijd liefs Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige dekens en wat een productie! Fijn om weer wat van je te horen, ik kom altijd graag even kijken op je blogs.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat fijn om dit best wel goede nieuws te horen. Hopen dat de pillen hun werk blijven doen.
    Oh, en die dekens, geweldig. Daar zullen ze blij mee zijn. Mijn zus en ik hebben eens gehaakt voor een Nepalees ziekenhuis, en daar kregen wij zulke mooie reacties op, doorgegeven door het personeel van een nederlands ziekenhuis dat het ging brengen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een productie Willy... Wat zullen ze daar in Albanie blij mee zijn. En ik ben blij dat het met jou zo goed gaat... <3....

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Geweldig! Om zo toch nog bezig te zijn voor anderen. Petje af hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo Willy, wat fijn weer een blogbericht van je te lezen.
    Wat heb je prachtige dekens gehaakt voor een goed doel!
    Ook een mooi patroontje; ik heb mijn haakbijbel er eens bij gepakt ;-). Ik was nog wel even benieuwd welk en hoeveel garen je hebt gebruikt. Hopelijk lukt het je vanaf nu de draad weer op te pakken, hierbij heel veel sterkte gewenst! Liefs en groeten van Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Sandra, het garen Royal (Z.eeman) en Saskia (W.ibra), ongeveer 535 gram, haaknaald 4 en 190 lossen.

      Verwijderen
  15. Wat fijn dat het allemaal zo goed gaat met je...zo blij om....sterkte met alles nog ...mooie dekens hoor prachtig !...liefs Ria x 💕

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat fijn voor je dat het met je gezondheid de goede kant op gaat! Het herstel gaat weliswaar niet snel, maar gelukkig ga je steeds weer een stapje verder de goede kant op.
    Je hebt een prachtige verzameling dekens gemaakt! Leuk om alle versies in verschillende kleuren te zien; het is iedere keer weer een andere deken.👍🏼

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Beste Willy,
    Het zijn stuk voor stuk prachtige dekentjes geworden en met name ook de kleuren combinatie is zo goed gekozen.
    De patronen met chevron en met larksfootstitch zijn ook beiden prachtig.
    Goede berichten na heel lang bezig zijn om gezond te worden!
    Hopende dat je weer wat hebt kunnen aansterken, voordat het straks winter gaat worden.
    Heel veel liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen