zaterdag 25 april 2020

De blauwe merklap 1852

In 2007 (of 2008) ben ik al met deze merklap begonnen. De initialen liet ik open, want ik twijfelde, overnemen van het patroon of de initialen van mijn familie. Deze initialen moesten nog steeds geborduurd worden. Vorige week heb ik dat eindelijk gedaan. Het zijn de initialen volgens het patroon geworden. Het was leuk om weer met deze lap bezig te zijn. Het patroon wil ik nu graag doorgeven aan iemand die ook graag borduurt en de merklap mooi vindt. Mocht je belangstelling hebben, laat dat dan in je reactie weten.





Het patroon van de merklap geef ik door aan Coby. Veel plezier ermee.

15 opmerkingen:

  1. Prachtige merklap, ik borduurde hem jaren geleden in het oudrose en
    kijk ernog regelmatig met plezier naar.
    Groeten, Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een prachtige merklap kan mij voorstellen dat het een fijn gevoel is dat hij nu af is.
    Ga je hem/haar nog inlijsten om er dan van te genieten als hij een plaatsje op de muur krijgt. En het patroon ik zou er graag aan beginnen maar ben nu nog bezig met de lap van Annelies uit 2016. Ik weet wel een persoon die er erg blij mee zou zijn. Mijn jongste zus uit Apeldoorn is een fanatieke borduurster en heeft ook al eigen merklappen ontworpen van haar gezin kinderen en kleinkinderen.
    Een rare vraag misschien maar ik ben toch zo vrij om hem te stellen.
    Wens je een fijn weekend.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lijkt me ontzettend leuk Het zal bij mij ook een meerjarenplan worden. Maar evengoed doe ik graag mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat prachtig Willy! Een prestatie om zo’n werk te maken, knap hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hij is heel mooi geworden Willy!
    De keuze voor de initialen is inderdaad moeilijk, je hebt er in ieder geval lang genoeg over nagedacht.☺️
    Ik hoop dat je snel een liefhebster vindt voor dit mooie patroon (helaas kan ik niet meer borduren, anders had ik me zeker aangemeld!).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Beste Willy,
    Die kwam mij meteen bekend voor; jongste zus borduurde die voor mijn Ouders waar hij ingelijst jaren heeft gehangen. Erg mooi patroon!
    Zag de foto nog van onze pleegdochter met ouders voor deze merklap.
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige merklap. Ik zou hem ook niet een-twee-drie afhebben, denk ik. Ben al aan het denken welke kleur ik zou gebruiken.

    Groet,
    Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een mooie merklap ! Ik pas even, want ben met veel dingen bezig.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig. Deze heb ik ook gemaakt, meerdere keren zelfs. Voor onszelf, en een aantal keren voor vriendinnen als huwelijkskado. Maar allemaal voor en rond 1990 denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk dat de lap nu echt af is. Mooie merklap is het geworden!
    Het patroon heb ik al jaren in mijn mappen zitten, telkens kwamen weer andere voorbij....

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind het prachtig geworden. En de merklap in één kleur uitvoeren maakt hem extra mooi. Graag zou ik mij ook aanmelden als belangstellende voor het patroon. Fijne dag, Marie-Louise

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jeetje wat mooi zeg, vroeger maakte ik ook alles in blauw. De laatste 15 jaar is mijn smaak veranderd naar de grijzen en de beige. Heb al diverse lappen in die kleur gemaakt. Ook verlopend garen vind ik zo mooi. Ik quilt ook maar momenteel met de rust borduur ik weer als ik in de tuin zit, de letterlap van Simone Soedidee ben ik aan het afmaken. Ik weet diverse vriendinnen die deze give a way leuk zouden vinden, maar zelf vind ik het ook geweldig.
    Fijn weekend, groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Coby, jouw naam is getrokken voor de merklap. Geef je adres even aan mij door. Je kunt het via een reactie doen (wordt niet zichtbaar op mijn blog). Veel plezier met het patroon.

      Verwijderen
  13. Oh Willy! This is just gorgeous! Well done!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie kleur heb je gebruikt. Prachtig geworden. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen