woensdag 8 april 2020

The Durrells

Misschien heb je al kennis gemaakt met The Durrells, een Engelse familie tijdens de jaren dertig op het Griekse eiland Corfu. Deze tv-serie wordt regelmatig herhaald op BBC First. Ik was elke keer te laat voor de eerste aflevering en vond het jammer om midden in de serie te beginnen. Deze keer was ik net op tijd bij BBC First om vanaf aflevering 1 te kijken. De serie is vanaf dinsdag 14 april ook te zien bij omroep MAX, om 17.50 uur op NPO 2. 


Deze Engelse tv-serie is gebaseerd op het autobiografische boek van Gerald Durrell (de jongste zoon van de familie Durrell).

Louisa Durrell woont met haar vier tegendraadse kinderen in het Engelse Bournemouth, waar ze het als alleenstaande moeder allesbehalve makkelijk heeft. Op een dag besluit ze het roer radicaal om te gooien en met haar gezin naar Corfu te verhuizen om daar een nieuw leven op te bouwen. Maar al snel blijkt dat het leven op een Grieks eiland zo zijn eigen problemen met zich meebrengt. (bron: MAX, foto's: BBC via MAX)


Informatie:
https://pers.omroepmax.nl/nieuwe-serie-bij-max-the-durrells-in-corfu/
https://www.bbcbenelux.com/programmas/the-durrells

11 opmerkingen:

  1. Beste Willy,
    Dat zal zeker een pracht serie zijn met leuke 'inkijkjes' in de 30er jaren en dan ook nog op Corfu.
    Geweldig eigenlijk zo'n autobiografisch boek van de jongste telg, daarmee schreef hij ook geschiedenis!
    Liefs en beste wensen,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik houd wel van dit soort series! Maar ik mis de discipline om steeds te kijken...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank voor je tip!
    Heb geen BBC First in het pakket meer maar kan nu gaan kijken.
    Fijne na zomer avond!
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Misschien zou ik het boek lezen. De serie is niet aan mij besteed, ik houd niet zo van tv kijken en films. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh fijn te weten dat het nu op npo komt, ik heb ook steeds het begin gemist. Kleine stukjes dus al gezien en vroeg me steeds af is dit nou een soort sprookje of avonturen serie? Er is nog zo'n soort serie, op dezelfde manier gefilmd bedoel ik dan en dat is echt een avonturen serie, daar houd ik dus niet van. Maar nu ga ik fijn bij deel 1 beginnen. Fijne Paasdagen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Coby, het is een komisch drama. Jij ook fijne Pasen.

      Verwijderen
  6. Ja deze serie ken ik, ik heb zelfs de herhalingen weer opnieuw bekeken;o)
    Het is een reuze leuke serie en lekker ontspannend om naar te kijken.
    Fijn dat je nu ook de eerste aflevering hebt kunnen bekijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat lijkt me een leuke serie. Ik ga maandag kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. bedankt voor de tip... ik ga kijken bij uitzending gemist op mijn laptopje..vergeet altijd de tijden en dagen van series.. en dan kan je ze bekijken wanneer je wilt

    BeantwoordenVerwijderen