vrijdag 17 april 2020

Een heerlijke fietstocht

Dat heerlijk slaat niet alleen op het weer en de omgeving, maar ook op de gevulde koeken van bakker Bril. Gistermiddag gingen wij er met de fiets op uit. Het was de eerste keer dit jaar. Meestal fietsen we zonder een geplande route, maar deze keer heb ik de route eerst thuis uitgestippeld. Smalle fietspaden met tegemoetkomende fietsers wilden we mijden, want daar lukt 1,5 meter afstand houden immers niet. 



We zagen deze groep ooievaars en een eindje verderop zat er één op het nest. Ik word er altijd blij van als ik ooievaars zie.








Bij bakker Bril in Voorst kochten we gevulde koeken om tijdens een pauze op te eten. Het smaakte heerlijk!




Toen we deze bankjes langs de weg zagen staan, stopten we nog even om er te zitten. In het bosje zag ik wilde hyacinten en judaspenning. Een prachtig plekje.







15 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke tocht zal dat zijn geweest!
    Heel verstandig dat je van te voren een 'brede' route hebt uitgezocht, voorzichtig zijn wordt/is onze tweede natuur ondertussen.
    Op de foto's zie ik mooie brede en rustige paden, dat fietst toch een stuk meer ontspannen hé.
    En die gevulde koeken: wat een lekkere beloning!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De lente straalt volop in je foto’s Willy. En wat bijzonder om een groep ooievaars te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Marleen, op de foto zijn er 7 te zien, maar het was zelfs een groep van 9.

      Verwijderen
  3. Beste Willy,
    Nou zeg, dat was zeker een heerlijke fietstocht in àlle opzichten en ook goed doordacht gepland.
    De weergave via je foto's is geweldig ook voor de lezer; zelfs zonder de lekkere gevulde koek...
    Heel hartelijk dank en wat bijzonder om ooievaars in je omgeving te zien broeden.
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn hoor, dat we nog fietstochtjes mogen maken. In België kan dat nu niet. Jullie reden weer een mooie route zo aan de foto's te zien! En oh... die gevulde koek.. het water loopt me in de mond! Je kunt nu geen terrasje pakken, maar als je zelf drinken mee neemt, kun je toch lekker even pauzeren...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk he om op dit moment te fietsen in de natuur. Alles zo heerlijk fris groen en het gezang van de vogels maakt het zeker in deze tijd tot een bijzonder feestje.
    Wij maken altijd s'morgens een fietstocht dan is het toch overal wat rustiger.
    Fijn weekend.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig, die ooievaars, ik word er ook blij van.
    En wat is het nu mooi buiten, alles loopt uit en die leuke voorjaarsbloemen overal, en het fluitenkruid in de bermen en slootkanten. Echt genieten. Leuke plek met die banken, kende je het al?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @Jeanette, dit plekje kende ik niet. Ik twijfelde eerst of het misschien privé was, maar het prullenbakje gaf de doorslag om er toch even te pauzeren.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een heerlijke fietstocht, dat is overduidelijk! En die ooievaars echt geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk om nu te fietsen met dit mooie weer en in een mooie omgeving.
    Tenminste ik kan alleen maar de eerste foto zien en die laat een mooie omgeving zien.
    De andere foto's zijn grijze ovalen met een witte balk....verdwenen ook niet na opnieuw opstarten.
    Geniet van een zonnig weekend.
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Truus, waarschijnlijk is er een storing, ik zie de foto's nu zelf ook niet. Straks zal ik ze opnieuw plaatsen. Jij ook een fijn weekend!

      Verwijderen
    2. @Willy dank je wel.
      De foto's kan ik nu idd wel zien-heerlijk genieten van jullie fietstocht!
      Zonnige zondag!
      groetjes, Truus

      Verwijderen
  10. Het water loopt mij in de mond van die gevulde koek! Waren de randjes nog zo lekker hard?
    En dat veld judaspenning💜! Het was zeker een heerlijk rondje!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi tochtje. De gevulde koeken van bakker Bril ken ik niet, wel de kerstbroden. Als de koeken net zo smaken als het brood dan fiets je wel een blokje om. Zijn de ooievaars de IJssel over gestoken? Bij Gorssel zaten er ook zoveel. Genieten. Groet,
    Dientje
    Ps. Via Feedly zag ik de foto’s niet, wel via website bezoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nou gelukkig kan ik nu de foto's wel zien, gister een probleempje. Prachtige tocht zo te zien. Heb daar ook wel eens gefietst. Wij hebben nl een 2e huisje in de bossen Ruurlo, dus Voorst ken ik wel.

    BeantwoordenVerwijderen