vrijdag 12 april 2024

Recept van de maand - April - Courgette-preisoep met gerookte zalm en geitenkaas

Vorig jaar juli heb ik deze soep gemaakt. De courgettes kocht ik bij een kraampje langs de weg. Courgettes zijn ook verkrijgbaar in de winkel, dus daarom dit recept nu al. Ik heb er zin in en ga deze soep in het weekend maken. 


Ingrediënten:
3 courgettes
2 preien
2 groentebouillontabletten
9 dl water
200 gram gerookte zalm
125 gram geitenkaas 
200 gram cherrytomaatjes (ik heb grote tomaten gebruikt)
1 el olijfolie
zout en peper

Bereidingswijze:
Snijd de courgette in stukjes.
Snijd de prei in ringen.
Bak de prei en courgette 3 minuten in een soeppan in 1 el olijfolie.
Voeg 9 dl water en de 2 groentebouillontabletten toe.
Kook in 20 minuten gaar en pureer de soep.
Breng op smaak met zout en peper.
Snijd de zalm, de geitenkaas en cherrytomaten in stukjes.
Serveer de soep met de zalm, geitenkaas en cherrytomaatjes.

Informatie:
Andere deelnemers RvdM vind je via
https://busybessy2.blogspot.com/2024/04/paksoi-stamppotje-met-gebakken-uitjes.html

13 opmerkingen:

  1. Ik maak graag soep en elke variant is welkom! Courgette heb ik nog nooit gebruikt in de soep, maar dat gaat nu dus veranderen... Dankjewel voor het recept!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lijkt me heerlijk, heb toevallig begin van de week een courgette bloemkool soep gemaakt. Ga het proberen. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Altijd lekker zo’n gepureerde courgette soep die met veel andere vullingen te combineren is.Het is me wel opgevallen omdat ik vaak courgettesoep maak dat ze in de winter een dikkere soep geven dan in de zomer.
    Fijn weekeind. Ger van hoorndesovervloeds3.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O, geitenkaas, zalm, dat lijkt me heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Willy,
    was für ein leckeres Süppchen. Das Rezept werde ich ausprobieren.
    Liebe Grüße vom Niederrhein und ein sonniges Wochenende
    Tina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mmmmhh das sieht köstlich aus liebe Willy, diese Suppe werde ich ausprobieren, denn im Sommer gibt es ja wieder jede Menge Zucchinis....

    Liebe Grüße
    Kerstin und Helga

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb al vaak courgettesoep gemaakt maar nog nooit met gerookte zalm, ga ik zeker eens een keer proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Beste Willy,
    Dat is ongetwijfeld een heerlijke soep—geniet er van dit weekend!
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Courgettesoep staat hier regelmatig op het menu. Een nieuwe variant is zeker de moeite waard om uit te proberen, dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Courgettesoep is heerlijk, vind ik. Dit is een nieuwe variant voor mij. Lekker om uit te proberen. Bedankt voor 't delen.
    Groetjes, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dit ziet er echt verrukkelijk uit Willy, ben gek op courgette, heb het ook altijd in huis.
    En met de toevoegingen van prei, gerookte zalm en geitenkaas, mmm. Het water loopt me in de mond!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lekker soepje, daar heb je nooit genoeg recepten van.

    BeantwoordenVerwijderen