zondag 16 februari 2020

Mijn vader en zes dansende meisjes

Deze foto werd gemaakt tijdens het 12,5 jarig huwelijksfeest van mijn ouders in december 1969. Mijn vader haalde altijd de gekste kunsten uit op de dansvloer tijdens bruiloften en partijen en zo kreeg hij zes dansende meisjes om zich heen. Mijn zusje en ik zijn de meisjes met de overgooiers en kniekousen. We droegen er een panty onder en het was mijn derde paar die dag, want ik viel ze steeds stuk tijdens het buitenspelen. Gelukkig was er destijds een panty-automaat in ons dorp en kon er zelfs na sluitingstijd van de winkel nog een paar gehaald worden. Op de foto staan ook nog een nichtje, een buurmeisje en twee kennisjes. Drie van hen zijn inmiddels al overleden, het buurmeisje (20), het nichtje (46) en een kennisje (50), allemaal veel te jong. Mijn vader overleed in 2018 op 94 jarige leeftijd. Een leuke en dierbare foto uit een onbezorgde tijd. 


13 opmerkingen:

  1. Leuke herinneringen en een prachtige foto!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke herinneringen prachtig heel herkenbaar uit de jaren met zwart wit foto,s.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie herinnering om te koesteren en met plezier aan terug te denken.
    Fijne zondag
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  4. What a wonderful photo and sweet memories!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh ja, die panty onder de kniekousen, dat had ik ook! (En ik was het helemaal vergeten, dank voor het terugbrengen van die herinnering).
    Helaas moeten we soms veel te vroeg afscheid nemen van mensen in ons leven. Je boft in ieder geval dat je zo lang van je vader hebt mogen genieten...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke foto! Een panty-automaat, nooit van gehoord, geniaal! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie dierbare foto, een panty automaat, wist niet dat die hebben bestaan.
    Ja die overgooiers dat was echt de mode van toen, ook in de tijd toen onze kinderen klein waren
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo fijn om zulke foto's te hebben. En af en toe te bekijken. Heerlijk tijdsbeeld Willy. Zulke kleding droeg ik ook (geboren in '63). En wat een verschil in leeftijd toch hè, wanneer iemand overlijdt....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooi tijdsbeeld. Een overgooier heb ik ook nog gedragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Beste Willy,
    Dat is inderdaad een heel leuke herinnering voor jou en je zusje!
    Fijn dat je Vader nog zo lang bij jullie mocht zijn, heel anders voor diegenen die veel te vroeg dit aardse bestaan moesten inwisselen... Triest.
    Heel leuke overgooiers en wat een panty verhaal. Ja, ik herinner me nog zó goed dat we de ladders lieten ophalen voor fl 0,10 of fl 0,15 en de ergste voor fl 0,25. Wat een tijden!
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat is dit een dierbare herinnering zo'n foto. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk die foto en al die herinneringen. Je beleefd het dan zo weer. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen