zaterdag 27 mei 2023

Het Wattenmeer Besucherzentrum in Cuxhaven

De Waddenzee strekt zich uit langs de kusten van Denemarken, Duitsland en Nederland. Het betreft een oppervlakte van bijna 11.500 vierkante kilometer langs een kuststrook van ongeveer 500 kilometer. Vanwege zijn wereldwijd unieke geologische en ecologische waarden staat de Waddenzee op de Werelderfgoedlijst van de UNESCO. Er zijn in de drie landen samen zo'n 60 bezoekerscentra in het Waddengebied. Wij bezochten het Wattenmeer Besucherzentrum in Cuxhaven. In dit vrij nieuwe, moderne gebouw wordt op een mooie en speelse wijze een en ander uitgelegd over het unieke ecosysteem van het wad, de dieren en planten die er leven, en de invloed van de mens op dit gebied. Het bezoekerscentrum is dagelijks geopend en gratis toegankelijk.























Informatie:
https://www.cuxhaven.de/cuxhaven-entdecken-and-erleben/wattenmeer-besucherzentrum.html
https://www.waddensea-worldheritage.org/nl

5 opmerkingen:

  1. Heel erg bedankt.
    Het is zo interessant... de Waddenzee. Ik was er nooit. ik denk dat ik zou moeten
    Fijne Pinksteren wens ik jou en de jouwen.
    Vriendelijke groeten van Viola

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig je foto's zeg, erg genieten. Fijne pinksterdagen................liefs. Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtig gebouw en een mooie tentoonstelling. Zitten er hekjes voor de strandstoelen? Fijne Pinksteren. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige foto's van jullie bezoek aan dit informatie centrum en lijkt me heel interessant.
    Grappig gezicht dat de strandstoelen gebarricadeerd zijn zodat je er niet in kunt gaan zitten.
    Maar dat heeft vast te maken dat ze met mooier weer te huur zijn,denk ik.
    Gezellige Pinksterdagen samen
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen