vrijdag 23 november 2018

Mijn dochter en breiwerk

Mijn dochter heeft op de basisschool alleen vingerhaken geleerd, maar daar kun je weinig van maken. Toen ze in het examenjaar voor vwo zat, wilde ze graag een handwerkje onder handen hebben om even te ontspannen. Ik heb haar toen breien geleerd. Eerst breide ze wat proeflapjes en al snel een etui en een sjaal.




Toen ze mij sokken zag breien, zei ze dat ze dat nooit zou kunnen. Nou, dat viel best mee. Ze moest wel even wennen aan het gebruik van meer dan twee naalden, maar dat ging goed.




Helaas ligt deze onafgemaakte sok nu al wel 9  jaar in de kast. Steeds denk ik dat ze het breiwerk nog wel zal oppakken, dus ik laat het maar even liggen.

Haken heeft ze zichzelf aangeleerd d.m.v. filmpjes op you-tube, daar schreef ik al eerder over.
https://detantevantjorven.blogspot.com/2012/05/homemade-pillow.html

4 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk dat zo'n jonge vrouw inziet dat breien heel goed is voor de ontspanning (al lijkt dat af en toe even niet zo als er iets niet goed gaat.😉). Die sok komt vast nog wel eens af, misschien wel het snelst als je hem verstopt ☺️.
    Als ik het goed begrijp is je dochter inmiddels 9 jaar ouder, heeft ze nog steeds die prachtige haardos?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo heeft mijn man ook leren breien omdat hij iets wilde doen naast zijn studie. Ik heb hem leren breien. Wel Continental of Duits want die lange breinaalden was niets. In die tijd heeft hij heel wat truien gebreid, maar studie klaar en geen breinaald meer aangeraakt. Wordt nu wel tijd dat ze de sok afmaakt. Haha. Gr. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk. Toen onze oudste in groep 6 zat, nu 2 jaar geleden, heb ik geholpen in de klas met haken en breien. Een stoer jongetje stond me ‘s ochtends bij school op te wachten (als ik mijn kinderen wegbracht) om hem te helpen met zijn breiwerk. Sommige meiden creeërden hun eigen haakhoekje bij de centrale verwarming.

    BeantwoordenVerwijderen