dinsdag 13 november 2018

Teestube Kluntje in Aurich Ostfriesland

Bij Teestube Kluntje was het goed toeven. Vele koppen thee met een kandijklontje 'Kluntje' en een wolkje room 'Wulkje'  hebben we er gedronken, want zo wordt thee in Ostfriesland gedronken. Heerlijk met een stuk vers gebakken rabarbertaart. Ik heb de serveerster nog gevraagd naar het recept, maar dat was geheim. 

Teestube Kluntje is gevestigd in het huis naast de molen. De inrichting is gemütlich en alles ziet er keurig netjes uit. Het doet  me denken aan de Sonntag Nachmittag mit Kaffee und Kuchen, waar Duitsers zo van houden. Ik zou daar ook best aan kunnen wennen.















Informatie:
https://www.teestube-kluntje.de/
https://detantevantjorven.blogspot.com/2017/03/ostfriesen-thee-met-een-kluntje-en.html

7 opmerkingen:

  1. Very lovely. Too bad the dessert was a secret. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Willy.
    Dat ziet er heel gezellig uit weer even terug in de tijd.
    En het gebak mmmmmm.
    Grts Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die rabarbertaart ziet er heerlijk uit, het theehuis gezellig. Daar kun je inderdaad aan wennen. Gr. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat gezellig...hou ervan...liefs Ria 💕💕

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk zo'n "ostfriesisches" theeceremonie...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Beste Willy,
    Ja, dat geloof ik dat je daar ook best aan zou kunnen wennen, Kaffee mit Kuchen of Thee met zo'n heerlijke Rabarbertaart zoals op de foto te zien is. Prachtige foto's van dit mooie, warme interieur met pracht kantwerk, gehaakt en geklost.
    Zo kun je even heel relaxed een stapje terug in de tijd doen en met volle teugen (letterlijk) genieten!
    Prachtige post, zoals we van jou gewend zijn.
    Blij dat je weer kon genieten.
    Liefs van een wekenlang nat Georgia...
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat ziet er heel erg gezellig en lekker uit! En de inrichting, heel oud maar zo mooi en het ziet er ook echt heel leuk uit met die oude inrichting. Zo'n oude salontafel lijkt me sowieso wel leuk voor in mijn huis maar ik heb nu al een andere tafel aangeschaft haha!

    BeantwoordenVerwijderen