woensdag 17 juni 2020

Eén wild zwijn langs het fietspad en vier in de boom

Tijdens een avondfietstocht in het Nationaal Park Veluwezoom passeerden wij deze Schotse Hooglanders. Zij graasden ter hoogte van het pannenkoekenhuis De Carolinahoeve in De Steeg.







Verderop zagen we een Schotse Hooglander koe met kalf. Hieronder had ik graag een foto geplaatst van een echt wild zwijn, want die ontmoeting volgde even later op een afstand van slechts drie meter. Helaas schrok ik. Het wilde zwijn schrok ook en ging er op een draf vandoor. Een wazige foto zonder wild zwijn was het resultaat! 

Dit wilde zwijn gaat er niet vandoor en is ook leuk. Straks nog meer.



Hereford runderen.



Een pauze bij parkeerplaats Lappendeken in De Steeg.








Informatie:
https://www.natuurmonumenten.nl/natuurgebieden/nationaal-park-veluwezoom
https://www.decarolinahoeve.nl/

11 opmerkingen:

  1. Wat mooi die boom met al die figuren. Als je dit mooi's kunt maken ben je voor mij een kunstenaar. Prachtig he een fietstocht in de natuur en dan dieren te te zien ook al schrik je ervan de ervaring is toch heel erg leuk.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tja, wilde zwijnen en ik zijn geen vriendjes... Ik ben er een keer zò vreselijk van geschrokken en ze hadden toen kleintjes en deden heel lelijk!
    Mooie foto's, een bekende omgeving voor me waar we vroeger vaak op vakantie gingen. Het blijft schitterend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beste Willy,
    Ja, spannende titel en gelukkig schrokken jullie alleen maar... Wilde zwijnen kunne gevaarlijk zijn.
    Erg mooie foto's en dat carving werk is prachtig.
    Liefs,
    Mariette

    PS Heb voordat Pieter zijn dutje deed onze 1ste batch van 4 hoofdstukken als Pdf Proofs met sticky notes opgestuurd aan mijn graphic designer. Erg mooi met nu de foto's erin an ook de tabellen. Nu beginnen we aan de 2de batch en de 3de heeft ze eind deze week ook klaar. Dus het einde komt in zicht van deze enorme complexe klus! Ben trots tot zover en nog blijer dat mijn Pieter er nog is.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een ontmoeting, geen wonder dat je schrok. Wat leuk gedaan met die boom. Knap werk. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geen wild zwijn maar wel prachtige foto's van de koeien.
    Het is daar zo'n mooi gebied. In de speeltuin hebben onze jongens nog weleens gespeeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat zagen jullie veel. Die Hereford koeien zijn prachtig om te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Soms lees je iets verkeerd of interpreteer je iets verkeerd, hi hi moest lachen om je titel, huhhhh dacht ik vier wilde zwijnen in de boom...... zo blond he

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik zou ook geschrokken zijn! En om die Schotse Hooglanders zou ik ook met een grote boog gegaan zijn.
    Wat een prachtige dingen maakt Tommy Carving!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik neem aan dat jullie je lekker hebben uitgeleefd op het 'kabelbaantje' 😂.
    Wat mooi die bewerkte boom!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. einem wildschwein muss ich auch nicht unbedingt begegnen!! wenn sie junge haben, können sie angriffslustig werden! aber die schönen vier im baum sind toll gemacht! schottische hochlandrinder grasen hier auch des öfteren und haben große weiden zur verfügung. ich mag sie total gerne! eine schöne radtour!
    viele grüße
    mano

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh, die boom, wat een knap staaltje werk. Wat is de natuur mooi op dit moment.

    BeantwoordenVerwijderen