maandag 8 juni 2020

Witlof met appel, ananas, noten, rozijnen, spekjes en geitenkaas

Deze witlofsalade aten we als een volledige maaltijd. Ik liet me inspireren door een recept voor witlofschuitjes.


De ingrediënten:
-witlof
-hazelnoten en walnoten in stukjes (ik nam ze uit een zakje notenmix)
-rozijnen
-appel en verse ananas (kan ook uit blik of neem ander fruit zoals aardbeien)
-spekreepjes
-geitenkaas
-peper


Het oorspronkelijke recept voor witlofschuitjes met appel en spekjes vond ik hier:
https://www.leukerecepten.nl/recepten/witlofschuitjes-met-appel-en-spek/

6 opmerkingen:

  1. Heerlijk, en leuk dat je sommige recepten op meerdere manieren kunt gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat lijkt me inderdaad een heerlijke maaltijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er heel lekker uit.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk, deze heb ik ook al eens gemaakt. En ook gesneden witlof ipv schuitjes. Mmmm. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Altijd lekker zo'n frisse salade waarin de combinatie van bitter,zoet,zuur,zout en de bite van noten het goed doet.
    Miste in het lijstje even de ingrediënten om dressing(meestal de smaakmaker over salade en het zuurtje voorkomt het bruin worden van witlof en appel) te maken,maar vond die later in oorspronkelijk recept.

    Ik gebruik witlof vaker als basis in salades omdat het zich met duizend en een ander lekker laat combineren.

    Groet,
    Ger






    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Ger, goed gelezen. Citroen had ik niet en het hoefde niet lang te staan. Olie vond ik in deze salade niet nodig en heb het ook niet gemist. De honing heb ik ook achterwege gelaten omdat het voor mij al zoet genoeg was.

      Verwijderen