zondag 7 juni 2020

Kwekerij Hof te Dieren - Paradijs achter historische muur

Bewolkt en kans op buien luidde het weerbericht, in fietsen en wandelen hebben we dan niet zo'n zin. Om een frisse neus te halen gingen we toch naar buiten. Mooie plekken om in de buurt naartoe te gaan zijn o.a. Kwekerij Hof te Dieren en de naastgelegen wijngaard Domein Hof te Dieren. Beide zijn voor een groot deel omringd door een oude muur van het historisch landgoed. Allereerst bezochten we de kwekerij. Op de facebookpagina las ik dat er in het tijdschrift Tuinen van dit voorjaar een artikel over de kwekerij staat. De titel is 'Paradijs achter historische muur'. Daar ben ik het helemaal mee eens.























Informatie:

8 opmerkingen:

  1. Beste Willy,
    Nou zeg, met zo'n hoog zwangere lucht was dit ideaal!
    Erg mooie tuin en wat een ontzettend werk moet het zijn om hem er zo bij te hebben liggen. Die Lathyrus, sier erwt in je foto is zo mooi.
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie kwekerij. Die ouderwets aandoende vind ik altijd het leukste.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat vind ik altijd zo spannend: een doorgang met een mooi pad naar een kas....echt een ontdekkingstocht! Wat een heerlijke plek!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo te zien een kwekerij met een groot terrein. Heerlijk om daar rond te wandelen en te kijken. De rozen zijn prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. What a beautiful place to visit :-)
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Werkelijk een bloeiende oase.....
    niet enkel om een frisse neus te halen maar ook een lust voor het oog en ontspanning voor de geest.
    Altijd fijn om na een bezoek met wat nieuwe planten naar huis te gaan.

    Lieve groet en bedankt voor het delen,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijke tuin is dat. Staat nog steeds op mijn lijstje, maar ik dacht dat het gesloten was. Snel gaan dus. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bedankt voor het bezoeken van mijn weblog.
    Ik kom ook even op jouw weblog kijken en kom gelijk in een prachtige tuin/kwekerij terecht. Heel erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen