woensdag 26 augustus 2020

Bloeiende heide met een warme gloed

Op maandagavond fietsten we naar de Loenermark. De heide staat nu prachtig in bloei en dat wilden we zien. Wij waren bijna helemaal alleen op de Loenermark. Het gezoem van de bijen konden we goed horen. Ik hoop dat het heerlijke heidehoning oplevert. De laagstaande zon gaf een warme gloed aan de foto's.





 




















 


Op onderstaande kaart van GLK zie je de drie grote heidegebieden waar wij gefietst hebben en waar de foto's gemaakt zijn. 

kaart GLK 

Informatie:
https://www.glk.nl/landschappen-kastelen/locatie/loenermark

17 opmerkingen:

  1. Wat een mooie omgeving en foto’s. En wat een ruimte en rust. De hei ziet er prachtig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. In Drenthe was het overal ook zo mooi paars. Ik verbaas mij erover na al die hitte en brandende zon toch nog zo mooi en niet dor of droog.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wie wunderschön!! sind heidegegenden im august nicht prächtig? ich war gerade vorgestern auch bei uns in der nähe in der südheide und habe dort eine fotosafari gemacht. radfahren kann man dort nicht so gut, die wege sind zu sandig. morgen kannst du dann die bilder "meiner" heide in meinem blog sehen!!
    liebe grüße
    mano

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig is het nu hè. Mooie foto's Willy.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Willy, wat mooi en een heerlijk bankje ergens onderweg.
    Genieten!

    Groet,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is bloeiende hei toch mooi. Heerlijk om even in een luie stoel van de foto’s te genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Beste Willy,
    Wat een práchtige heidevelden.
    Ja, dat zoemen van de bezige bijtjes is heerlijk en ook de absolute rust.
    Mooi zonnetje zo om te fietsen.
    Het deed me weer denken aan Papa's heidetuin waar menige bruidsfoto gemaakt werd.
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh wie schön und wie riesig das Areal ist. So tolle Fotos. Auf der Bank war ich gerade lange gesessen und habe den Ausblick genossen. Herrlich!

    Liebe Grüße
    Kerstin und Helga

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig! Ik kan me goed voorstellen dat jullie genoten hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Als ik in Nederland bij m'n ouders ben gaan we ook altijd even naar Terborg (bij Sellingen in Westerwolde), wandelen door de bossen en heidevelden daar. Zo prachtig. Daar doen deze mooie foto's me aan denken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De Loenermark... daar wandelen mijn ouders regelmatig, want nooit echt te druk. Je kunt er beter daar zijn dan op de Posbank. Hoorde dat het daar heel druk was van het weekend! Daarom vind je me daar ook niet zo heel gauw, ook al woon ik daar op steenworp afstand. Jammer die mensenmassa's. Er zijn nog zoveel andere mooie plekjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig gebied. Mooi wordt de heide al. Heerlijk mee geweest met jou. Groet, Dini

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat heerlijk dat we door de foto's mee mochten fietsen en genieten. Als we het met eigen ogen willen aanschouwen zullen we volgende week wel de heide op moeten zoeken want daarna zal het wel snel minder worden. Maak nog maar wat leuke fietstochtjes dan kunnen we gezellig meekijken.

    BeantwoordenVerwijderen