maandag 10 augustus 2020

Suzanne met de mooie ogen

Om de regenpijp op het balkon een beetje te camoufleren staat er een Suzanne met de mooie ogen. Toen we Suzanne net hadden, kwam er nog een nachtvorst. Daar heeft ze toen wel onder geleden. We hadden al een andere plant gekocht om haar te vervangen, maar ze knapte weer helemaal op. Inmiddels is ze tot bovenin de regenpijp gegroeid en geeft ze mooie bloemen. Dat hadden er trouwens wel wat meer mogen zijn. Ik heb een foto van 7 juli geplaatst, want op dit moment is ze minder fotogeniek. Suzanne heeft namelijk veel gele bladeren aan de onderkant. Het valt ook niet mee om altijd mooi te zijn. 

7 juli  2020

20 opmerkingen:

  1. Ik vind hem mooi. Het is nu natuurlijk ook veel te heet om mooi te blijven. Planten hebben ook hun grenzen.
    Hij is wel heel erg mooi om de regenpijp gewikkeld. Leuk idee.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze heeft wel mooi witte bloemen. Leuk idee om de regenpijp zo aan te kleden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze botanische schone ziet er heel goed uit,ik doe het haar niet na met die tropische hitte van de afgelopen dagen.
    Altijd gedacht dat de oranje soort van die sprekende ogen had maar met deze witte bloem komen haar zwarte ogen nog beter uit.

    Lees dat ze graag met haar voeten in de schaduw staat.
    Met de eetbare bloemen als garnering zal je culinair vast en zeker ook 'hoge ogen' gooien.

    Geniet op je balkon van zwoele zomeravonden!

    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, deze witte is veel mooier dan de 'gewone' geel/oranje soort. Daarom heb ik ze nooit gekocht. Dit biedt perspectief.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze was inderdaad mooi begin juli.Misschien heeft ze nu last van de warmte.😌

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Suzanne doet wel haar best. Mooie bloemen. Denk ook altijd aan oranje bij Suzanne. Wat heb je met de andere gedaan? Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi weg gewerkt op deze manier en met dit weer valt het niet mee om mooi te blijven.
    Misschien lukt het om een schotel onder de pot te plaatsen met flink wat water er in?
    Rustige dag
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Beste Willy,
    Dat altijd mooi proberen te zijn valt zeker niet mee!
    Al helemaal niet als je alle energie, voedsel en vocht uit een bloempot moet toveren...
    Mooie foto's.
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een goed idee om de regenpijp met zo’n mooie plant te camoufleren.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ich mag die Susanne auch sehr gerne. Sehr schön sieht das aus und naklar man kann einfach nicht andauernd schööön sein :-))))

    Herzliche Grüße
    Kerstin

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi om de regenpijp een beetje weg te werken.
    Ik ken ze eigenlijk alleen maar in het geel.

    Geniet van alle moois en een groet,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh, wat een mooie plant/bloem! En je hebt haar gewoon in een pot staan?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtige en eenvoudige bloem! En wat een geweldige manier om zo'n regenpijp te camoufleren!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh een witte !!....prachtig ...liefs van mij geniet!...Ria 💕🍀💕

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat mooi, ik ken alleen de geel/oranje bloem.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat leuk deze witte Suzanne geel heb ik ook al gezien en oranje was de oorspronkelijke als ik het goed heb

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik vind het zo'n mooie naam voor een plant. Kende inderdaad ook alleen de oranje variant. Wat is ze groot gegroeid.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik heb nog nooit een Susanne in het wit gezien.
    Ik ken haar alleen in het geel.
    Dat ziet er leuk uit.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen