donderdag 6 augustus 2020

Een fietstocht in de schaduw

Om 8.15 uur stapten we al op onze fietsen. Vanuit het dorp fietsten we meteen het bos in. Daar was het nog heerlijk koel. We kwamen slechts een enkele wielrenner tegen. Onze pauzeplek hadden we gepland bij zweefvliegcentrum Terlet en daarna wilden we weer huiswaarts gaan. Toen we de afslag moesten nemen om huiswaarts te gaan, maakten we toch nog een omweg via Hoenderloo. Het lekkere ijs van Co riep ons. Daar wilden we wel 15 kilometer extra voor fietsen. Om 12.15 uur waren we weer thuis. Het grootste deel van de route hadden we heerlijk in de schaduw gefietst.

Een Schotse Hooglander aan het ontbijt

Een Schotse Hooglander die moeite heeft met wakker worden

Nog 4 kilometer naar Terlet

Waar is het baasje?

Hier en daar staat de hei al in bloei

We worden ingehaald

De A50

Zweefvliegcentrum Terlet

Koffie/thee bij de Thermiekbel

We zijn te vroeg voor de zweefvliegtuigen 

Knooppunten fietsroute vanaf Terlet

Schotse Hooglanders op een schaduwrijk plekje 




IJs van Co in Hoenderloo

Zweden?

Via schaduwrijke wegen huiswaarts

Een mooi plekje voor een laatste pauze en iets drinken

Informatie:
https://www.natuurmonumenten.nl/natuurgebieden/nationaal-park-veluwezoom
Zweefvliegcentrum Terlet locatie
https://www.ijsvanco.nl/

20 opmerkingen:

  1. Beste Willy,
    Dat was een geweldig mooie fietstocht voor jullie beiden!
    Het ijs met wafeltjes ziet er heerlijk uit en was de moeite van het ommetje waard.
    Jullie hebben zeker een electrische fiets gezien al die tassen.
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Mariette, sinds vorig jaar hebben we elektrische fietsen. Er gaat van alles mee: thermoskannen, kopjes, meestal boterhammen en appels, regenpakken, een handdoek om het zadel of een bankje droog te vegen, kettingsloten, fietsknooppunten boek. Best wel veel.

      Verwijderen
  2. Wat een fijne tocht met een heerlijke beloning.
    Dat rode huisje intrigeert dan hè, zouden er Zweden wonen? Of is het iemand die gek is van Zweden? Of is het gewoon toeval?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En heeft de hond zijn baasje nog gevonden, haha. Wat ben ik vaak langs Terlet gereden. Ging dan op mijn brommetje van ‘s Koonings Jacht, waar ik werkte, en Hengelo ov, waar mijn ouders woonden. Regelmatig een omweg genomen. Ik heb daar 5 jaar gewerkt. En of dat ijsje er 45 jaar geleden ook was? Ziet er wel heerlijk uit. Voor mij is een ijsje bij van der Poel in Hengelo een omrij ijsje, als we van familiebezoek in Oldenzaal/Hengelo terugkomen. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Dientje, wat moest je een eind rijden op je brommer. Zo'n 80 kilometer? Dan heb je wel een ijsje verdiend!

      Verwijderen
  4. Heerlijk om met deze temperaturen al zo vroeg op pad te zijn. De rust in de vroege ochtenduren vind ik altijd enorm rustgevend.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo ‘s morgens vroeg ontloop je fijn de drukte. Jullie hadden een mooie fietstocht!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik neem aan op een E - bike .

    Gr Jos.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Jos, ja, op een e-bike. Voor mijn ziekte fietsten wij 50 kilometer op gewone fietsen, maar sinds mijn ziekte kwam ik niet verder dan zo'n 10 kilometer. Ik wilde nooit iets weten van een e-bike, maar nu ben ik er blij mee.

      Verwijderen
  7. Een prachtige omgeving om te fietsen en met een fiets met ondersteuning is 15 km extra geen probleem.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo lieve Willy,
    wat een mooie fietstocht.
    Ik hou echt van fietsen in Nederland met het knooppunten-Systeem.
    Ik wens je een fijn en zonnig weekend.
    Groeten Tina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Tina, lief dat je de moeite neemt om Nederlands te schrijven. Leuk!

      Verwijderen
  9. Wat een heerlijke fietstocht. Die knooppunten zijn heel handig.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk fietsen in de ochtend dan heb je ook het licht zo mooi tussen de bomen.
    De komende dagen denk ik geen fietstochten meer met deze warmte maar heerlijk genieten in eigen huis.
    Gezellige avond
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wil even zeggen dat ik altijd zo geniet van uw beschrijvingen en foto's. Veel dank, Aaltje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo, jullie waren al vroeg op pad! Maar groot gelijk, want ´s middags is het zo warm...
    Ik heb weer genoten van je prachtige foto´s!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Pluk de dag. Heerlijk zo'n tocht! Goed weekend gewenst en groetjes, Sandra

    BeantwoordenVerwijderen