woensdag 14 juni 2023

Langs de Elbedijk en naar de Taubenhof op Gut Cadenberge

Op de tweede zondag van ons verblijf in Noord Duitsland maakten we een autoritje langs een gedeelte van de Elbe winterdijk. We reden deze weg zelfs heen en terug om alles nog beter te kunnen zien. Omdat hier bijna geen verkeer was, reden we met matige snelheid en stopten even in de berm als het nodig was om een andere auto te laten passeren. Ter hoogte van Balje reden we via een opening in de dijk naar de zomerdijk. Een zonnig geel van de koolzaadvelden straalde ons ook hier tegemoet. Vanaf de zomerdijk was de Elbe nog op flinke afstand. 
















Het Café Taubenhof op Gut Cadenberge stond op mijn lijstje om te bezoeken. Ik las dat er op zaterdag en zondag een kunst- en handwerkmarkt zou zijn. Dat vond ik te druk, dus toch maar liever geen bezoek aan het landgoed. Nadat we over de Elbedijk hadden gereden, zijn we er toch naar toe gereden. Alleen even kijken, want we waren in de buurt. We zagen een vrije parkeerplaats en voordat ik het wist, liepen we over de markt. De drukte op de markt viel wel mee, in het café en op het terras was het drukker. Het was wel jammer dat we de vakwerkhuizen en -schuren niet goed konden zien vanwege alle kraampjes. 












Informatie: https://www.taubenhof-cadenberge.de/

1 opmerking:

  1. Als ik de blogs lees, heb ik een kaart bij de hand om te zien hoe de route is. Ik krijg zin om ook die kant op te gaan. Wie weet. Danke je voor de mooie foto’s. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen